A Hídépítõ ugyanis nem az eredeti tervekben szereplõ bányászati módszerekkel, hanem egy a Dunán felállított mesterséges szigetrõl építené meg az állomást. A lap szerint az általános uniós gyakorlat ilyen nagy beruházásoknál egyetlen változtatást fogad el, de a lap forrásai szerint a kért változtatás sem pénzügyileg, sem mûszakilag nem kellõen megalapozott.
A törvények szerint az alvállalkozó változtathat a kivitelezés módszerein, de a határidõt nem módosíthatja, és többletpénzt sem igényelhet. Ha a Fõváros elfogadná a kért technológiai módosítást, az körülbelül 10 milliárd forinttal drágítaná az építkezést. A lap névtelenséget kérõ forrása szerint emiatt ráadásul vérszemet kaphat a többi kivitelezõ, és ez tovább növelné a metró tervezett 511 milliárdos költségeit.
A mesterséges sziget megépítése maga 3-3,5 milliárd forintba kerülne. A többletköltségeket a BKV-nak és a Városházának kellene állnia.