|
Szili Katalin
|
Két hete figyelmeztette Szili Katalin, az MSZP alelnöke a Happy End Kft.-t, hogy jogtalanul használja az Országimázs Központhoz beadott pályázatában a "Magyarország mindannyiunké" szlogent, ami 1999. óta a párt jelmondata volt. A szocialisták ezért egymilliárd forintot követeltek a cégtől, hogy az összeget 14 gyermekvédő alapítvány között szétoszthassák.
A Happy End ma válaszolt Szilinek, s ebben kijelentik: egy vasat sem hajlandóak fizetni. Úgy vélik, hogy semmiféle szerzői jogsértést nem követtek el. Nem értenek egyet azzal, hogy a "Magyarország mindannyiunké" szavakat csak a szocialista párt arra kijelölt személyeinek szabad kimondani, leírni vagy kinyomtatni.
Az MSZP eddig a barátságos, bíróságon kívül akart megegyezni a céggel. Ám mivel a Happy End Kft. kategorikusan kijelentette, hogy neki van igaza, s ezért nem akar egy fillért sem fizetni, az MSZP várhatóan jogi úton próbálja érvényesíteni követelését. Mindemellett Szili Katalin, az MSZP elnökhelyettese etikai eljárás lefolytatását is kezdeményezi a Magyar Reklámszövetségnél a Happy End Kft.-vel szemben a reklámtevékenységről szóló törvény és a reklámetikai kódex rendelkezései alapján. A politikus szerint a szerzői jogi vonatkozásoktól eltekintve reklámetikai problémákat is felvet, hogy egy gazdasági társaság sajátként használ egy olyan szókapcsolatot, amelyet az MSZP tett ismertté.
A Happy End levele Szili Katalinnak
| |
"Köszönjük, hogy figyelemmel kíséri cégünk tevékenységét.
2001. július 18-án kelt levelében tájékoztatott róla, hogy a Magyar Szocialista Párt álláspontja szerint Magyarország mindannyiunké, de ezt ilyen módon csak a Magyar Szocialista Párt tagjainak áll szabadságában kimondani, leírni, kinyomtatni.
Egyetértek Önnel abban, hogy Magyarország mindannyiunké. De egyetértésemet kifejezni csak akkor tudom, ha használhatom a Magyarország mindannyiunké szóösszetételt. Ezért nem érthetek egyet azzal, hogy e szavakat csak a szocialista párt által arra kijelölt személyeknek szabad kimondani, leírni, kinyomtatni.
Az Ön által is említett pályázatra a Happy End Kft. 325 oldalas dolgozatot, hét teljesen kidolgozott kampánytervet - nyomtatott sajtó, plakátok, óriásplakát, reklámfilm - és mintegy 1000 oldalas kutatási mellékletet adott be. Az eljárásról készült összegezés szerint ezzel a magas színvonalú, irányt mutató, a marketing eszközeinek széles skáláját felvonultató, részleteiben kidolgozott kreatív tervvel nyerte meg a pályázatot.
A pályázat elnyeréséért a Happy End Kft. semmiféle anyagi ellenszolgáltatást nem kapott, hanem az alábbi feladatok elvégzésére vált jogosulttá: "Magyarország arculatának hiteles, a millenniumhoz méltó megfogalmazása a marketing, reklám, pr, valamint nyomtatott és elektronikus média eszközeinek felhasználásával. Az ezzel kapcsolatos marketing-reklám-kommunikációs tevékenység stratégiai tervének megfogalmazása. A kreatív tervek kidolgozása, megvalósítása, a kampány célkitűzéseinek valóra váltása. Tervezési, szervezési és közzétételi feladatok ellátása."
E feladatok elvégeztetésére a pályázat kiírója évente maximum 2,1 milliárd forintot fordíthat. A pályázat nyertese az elvégzett munkáért 10,7 százalék vállalkozói díjat számíthat fel.
A nyertes pályázat elkészítésekor megítélésünk szerint semmiféle szerzői jogsértést nem követtünk el, és egyéb jogsérelmet sem okoztunk. Ezért az Ön által kérelmezett fizetési igénynek sem áll módunkban eleget tenni.
Üdvözlettel:
Csépányi Nóra ügyvezető
Happy End Kft.
Forrás: OS
|
|
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!