Fidesz: A kormánynak kuss
A Fidesz szerint a kormány közpénzen folytatott pártkampányát bizonyítja az Új Magyarország kiadványban és az MSZP internetes honlapján szereplő egészségbiztosításról szóló anyagok "kísérteties hasonlósága" - jelentette ki Balsai István, az ellenzéki párt politikusa szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
A politikus szerint az egészségbiztosítás átalakítása mellett érvelő két szövegben a szó szerinti egyezések, a mondatszerkesztési azonosságok bizonyítják, hogy a kormány által elköltött milliárdos kommunikációs kiadások valójában az MSZP kampánycéljait szolgálják.
Az érvrendszer azonos, a hazugság az internetes honlapon és a kiadványban is hazugság - fogalmazott Balsai István arra a felvetésre, miként lehetne másképpen leírni bizonyos dolgokat, például azt, hogy 22 pénztár alakulhat meg a kormány tervei szerint.
Arra a kérdésre, hogy az érveket miért tartja hazugságnak, Balsai István félrevezetőnek nevezte, hogy a kormány az Új Magyarország kiadványban nem tájékoztatja az embereket például arról, az egészségbiztosítási törvény még nem is lépett hatályba, mert a köztársasági elnök visszaküldte azt az Országgyűlésnek. Megjegyezte: a törvényt a Fidesz is megtámadja majd az Alkotmánybíróságon, így szerinte biztos, hogy az nem lép hatályba 2009-ben.
Balsai István az utóbbi napok fideszes sajtótájékoztatóin elhangzottakhoz hasonlóan ismét arra szólította fel a kormányt, hogy hagyjon fel a közpénzből folytatott kampányával, amely - mint mondta - ellentétes az alkotmány szellemével.
Kérdésre válaszolva a politikus azt mondta, a kormánynak az a dolga, hogy megszervezze a népszavazást, ezen túl viszont "maradjon csendben" és "ne csináljon semmit". Szerinte amikor a kormány azt mondja, jó a vizitdíj, a kórházi napnapidíj és a tandíj, akkor azt sugallja az embereknek, hogy ne menjenek el a népszavazásra, vagy szavazzanak nemmel.
Balsai István felhívta a figyelmet arra, hogy a kormány közel 300 millió forintért megjelentetett Új Magyarország kiadványai 95 százalékban a népszavazási igenek ellen hangolják az embereket, de ezen túl a kabinet további 1 milliárd forintot, az Egészségügyi Minisztérium pedig 400 milliót költ kommunikációra.