Elhárult az akadály a 4-es metró szerződés elől
Az Index információ szerint elhárultak a 4-es metró építéséről szóló szerződés megkötésének akadályai. A pénzügyminiszter és a főpolgármester péntek délelőtti találkozóján megállapodás született arról, hogy hogyan számolják el a Bartók Béla út felújítására elköltött 9 milliárdot. Az elmúlt napokban a közösen finanszírozott kiegészítő beruházás ellentételezése miatt alakult ki vita a két fél között.
Demszky Gábor főpolgármester péntek délelőtti pénzügyminisztériumi tárgyalásán az Index információi megszületett a megállapodás az eddig vitatott kérdésekben, így elhárultak az akadályok a 4-es metró építéséről szóló szerződés megkötése elől.
Csak később kapják
Úgy tudjuk, hogy a pénzügyi tárca és a főváros megegyezése szerint a kormányzat a 2007-es és a 2008-as pénzügyi évre ütemezi a Demszkyék által kért plusz 9 milliárd forintot. A főváros eddig azonnal kifizetendő követelésként próbálta elismertetni a Bartók Béla út felújítására elköltött összeget, amely az előzetes beruházások teljes költségének 70 százalékát tette ki. A mai magállapodás szerint azonban a pénz nem a közeljövőben, hanem később kerülne vissza a beruházás költségvetésébe kétszer 4,7 milliárdos részletben. A pénzügyi kormányzat a mindenkori leghosszabb futamidejű állampapír alapján történő valorizációval fizeti ki az összegeket.A kormányzati támogatás mellett a főváros százmillió eurós, hétéves lejáratú hitelmegállapodást is kötött egy nemzetközi bankonzorciummal. A pénzintézeti sajtóközlemény szerint a kölcsont a főváros infrastrukturális beruházásaihoz használja majd fel - írja az MTI.
"A hétéves lejáratú hitelfelvétel lehetővé teszi, hogy olyan nagyszabású beruházásokat valósítsunk meg Budapesten, mint például a budai alsórakpart kiszélesítése, a 4-es metró első szakaszához kapcsolódó közműépítés vagy a zöldfelületek rekonstrukciója" - mondta el Demszky Gábor az MTI-nek.