Demszky szerint a 4-es metró mindennél fontosabb
További Belföld cikkek
- Bíróságra mennek a kis benzinkutak, amiért a GVH nem vizsgálta a Molt
- Demonstrálók várták az istentiszteletre tartó Balog Zoltánt Salgótarjánban
- Orbán Viktor: Sok baj van még a gyermekvédelmi intézményekben
- Magyarország nagy részére kiadták a figyelmeztetést
- Bezsongtak a szegedi fiatalok, olyan jól lehet majd keresni a szegedi BYD üzemben
Megmondta a frankót
A főpolgármester a rendezvényen kijelentette: "megmondtam néhány napja a miniszterelnöknek, ha igent mondtok a metróra, akkor meg fognak benneteket választani, ha nemet mondtok rá, akkor garantálom, hogy elveszítitek a legközelebbi parlamenti választásokat". A főpolgármester úgy véli, a Közép-Európában is legnagyobbnak számító, 1,2 milliárd eurós metróprojektet a kormánynak kell finanszíroznia.
|
Véleménye szerint a korábbi szerződés - amelyben a főváros a beruházás 40 százalékát vállalta - nem tartható, az előző kormány megszorításai miatt ugyanis jelentősen romlott a főváros pénzügyi helyzete. Jelenleg a főváros az előkészületeket, a terveket és a terület-előkészítés költségét tudja vállalni.
"A főváros képtelen finanszírozni"
A főpolgármester tudatta, hogy a 4-es metró építésének finanszírozása kapcsán a Pénzügyminisztérium átvilágítja a város gazdálkodását. Demszky szerint ennek során bebizonyosodik, hogy a főváros képtelen finanszírozni a 4-es metrót.
A főpolgármester fontosnak és megőrzendőnek tartotta a tömegközlekedés és az egyéni közlekedés 60-40 százalékos arányának fenntartását Budapesten, amihez integrált közlekedési rendszerre, új Duna-hidakra, az 5-ös metróra, P+R parkolókra van szükség.
"Centralizálni kellene"
Ezt segítené az egységes parkolási rendszer is, ami a főváros mostani rendkívül decentralizált önkormányzati rendszerében megvalósíthatatlan. A főpolgármester bírálta a mai budapesti önkormányzati struktúrát, amely szerinte 23 városállamot jelent, önálló adókivetéssel és rendeletalkotási jogkörrel.
A főpolgármester jelentős hangsúlyeltolódást vár 2006 után az Európai Unióban a városi problémák kezelése terén. Mint mondta: erre azért is szükség van, mivel a lakosság 60 százaléka a városokban él. Demszky Gábor aligha tartja elfogadhatónak, a mezőgazdaság és néhány egyéb téma fontosabb legyen az unióban a nagyvárosok gondjainál, így például a szuburbanizációnál és a tömegközlekedésnél.