Az agglomeráció megvétózhatja az M0-ást
További Belföld cikkek
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
- Bejelentett egy szivárgást a gázműveknek, a kocsijára terhelték a költségeket
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
Szigetmonostor hidat akar
Hídra várva |
"Nem kérünk mást, csak az 1999-ben kiadott építési engedély betartását" - hivatkozik Szilágyi Lajos, Szigetmonostor polgármestere egy dokumentumra, melyben szerepel a kishíd terve. Az M0-ásról egyébként lehetetlen lehajtót tervezni a szigetre, mert természetvédelmi területen vezetne az út. Olyan védett növények és állatok találhatók itt, mint a tavaszi hérics, a nappali pávaszem, vagy a mocsári teknőc.
Budakalász a kiegyezést keresi
Az M0-ás híd a Cora körforgalmánál ér földet. A budakalásziak attól tartanak, hogyha itt évekre megáll a körgyűrű építése, akkor végképp elviselhetetlen lesz az élet a településen. Nehéz elképzelni, hogy még ennél is nagyobb lehet az átmenő forgalom. Az út egyik oldaláról a másikra már nemcsak csúcsforgalomban, hanem egy átlagos délelőtt is nehéz átkelni. Az utak szűkek, a faluközpont a török idők után alakult ki, a dübörgő kamionok miatt a járókelők is veszélyben érzik magukat. Mondják, hogy az autómentes világnapon legalább egy órára megbénítják majd a közlekedést.
|
"Deák Ferenc a példaképem" - mutat Harcsa Lajos polgármester egy, a haza bölcsét ábrázoló plakátra az irodája falán. "Én is a kiegyezést keresem." A budakalásziak csak akkor járulnak hozzá az M0-ás híd megépüléséhez, ha egyből továbbépítik a 10-es útig. Mivel erre kevés az esély, így elkerülő út megépítéséhez kötik az engedélyüket. Saját költségből megépíteni nem tudják az utat - az önkormányzatnak idén nyolcvanhatmillió forint a működési hiánya -, a polgármester annyit ígér, hogy cserébe a belső utakat saját kezelésbe vennék.
Arra a felvetésre, hogy kormányhoz közeli illetékesek, ha burkolva is, zsarolásnak tartják a feltételeket támasztó falvak magatartását, Harcsa visszafogottan válaszol: "A sértegetések nem viszik előrébb az ügyet". Hozzáteszi még, jelezve konszenzuskereső hajlamát, hogy szerinte kilencven százalék az esély a megegyezésre.
Üröm: egy karót se
Az ürömi polgármester és a tervezett nyomvonal |
"Két eset lehet: az út megkerüli a Nagykevélyt nyugatról vagy egy legalább három kilométeres alagútba vezetik a forgalmat" - jelzi az ürömi igényeket Laboda Gábor polgármester, MSZP-s országgyűlési képviselő. A többi településsel ellentétben egyéb igényekhez nem kötik a beruházást. "A jelenlegi nyomvonalhoz milliárdokért sem járulunk hozzá" - mondja a polgármester, aki ennek érzékeltetésére elődje, G. Nagyné Maczó Ágnes egykori pártjának jelmondatából faragott egy újat: "Üröm nem eladó".
Miután a falu önkormányzata változatási tilalmat rendelt el, így egy karót sem lehet leverni a helyiek engedélye nélkül. Ezt a rendeletet csak az országgyűlés változtathatja meg kétharmados többséggel, erre pedig semmi esély nincs.