![Muhari Eszter egyetlen mondata új megvilágításba helyezi Szilágyi Áron vereségét](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57492/574921/57492159_4252503_8ccf2af87b3ef3bb7c2b48045ef7ea6c_wm.jpg)
Felélik vagyonukat a közlekedési társaságok
További Belföld cikkek
-
Sztárok, tudósok és politikusok váltják egymást a színpadon
- Van terv arra, hogyan maradhat fenn postahivatal a kistelepüléseken
- Megjelent a rendelet, új szankcióra számíthatnak az autótulajdonosok
- Orbán Viktor Tusnádfürdőn beszélt Donald Trumppal
- Megérkeztek a zivatarok az országba, mozgalmas órák várnak ránk
![]() |
|
Az államnak illene pótolni
"A Volán társaságok folyamatosan élik fel vagyonukat" - mondja az Indexnek Tóth István, a 93 százalékban állami tulajdonban lévő, a székesfehérvári tömegközlekedést is üzemeltető Alba Volán Rt. vezérigazgatója. A cégek veszteségeit szerinte a megrendelőnek, a magyar államnak illene pótolni. Személyszállítási törvény hiányában azonban erről szó sem lehet. "Ilyen körülmények között az épületek felújításán, karbantartásán és járműbeszerzésen lehet spórolni" - nyilatkozza a vezérigazgató, aki a képet azzal árnyalja, hogy a már meglévő, a szükségesnél nagyobb műszaki bázisok nyitott szervizként működnek. Székesfehérváron például a Mercedes teherautók garanciális és egyéb javításait végzik.
Hatalmas veszteségek
![]() |
Szegeden a villamospark fele harminc éves kocsikból áll (Forrás: szkt.hu) |
A szegedi helyi buszokat a Tisza Volán, a trolikat és a villamosokat a Szegedi Közlekedési Rt. üzemelteti. Az utóbbi cég gazdasági igazgatója szerint "a fővárosihoz hasonló szintű" problémát okozna az állami normatív támogatás elmaradása. Ha meg is jönne a százmilliós nagyságrendű összeg, azzal legfeljebb az üzemeltetést lehetne finanszírozni, a fejlesztésre nem lenne elég. Nagy szükség volna pedig rá: a villamospark fele 30 év körüli, és a trolik átlagéletkora is jóval a kívánatos feletti, 15 éves. "A közlekedés veszteséges üzem" - mondja Vajasné Király Mária.