További Belföld cikkek
- Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél
- Multitaskingoltak, kiégtek, és most elballagtak: Z generáció a Covid árnyékában
- Ezekkel a számokkal lehetett nyerni a hétvégén a hatos lottón
- Változékony időjárás rondíthat bele a közérzetünkbe a jövő héten
- Elfogták a miskolci emberölés gyanúsítottját
A vasúti mellékvonalak üzemeltetésének kérdéseiről négy szakszervezettel háromból dűlőre jutott a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM). A megállapodás eredményeként a Vasutasok Szakszervezete visszavonta a 2007. december 17-ére meghirdetett sztrájkfelhívását.
A 17.-ei munkabeszüntetést pedig egyébként sem támogató Mozdonyvezetők Sza kszervezete és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete pedig vállalta, hogy az egyezség pontjait a jövőben sem akarja sztrájknyomással átírni. megállapodásban rögzítettek megváltoztatására sztrájkot nem kezdeményez. A Gaskó István vezette Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete viszont nem szignálta a megállapodást, és kitart a munkabeszüntetés mellett.
Az megállapodás szerint a GKM a vizsgált 38 mellékvonalból 26 esetében a teljes 2007/2008. menetrendi évre, 12 vonal esetében pedig 2008. május végéig rendeli meg a vasúti közszolgáltatást. A működési reformról, illetve az esetleges szolgáltató-váltásról tovább egyeztetnek az érdekvédők a tárcával. A megbeszéléseken többek között a 2007 márciusában 14+5 vasútvonalon felfüggesztett vasúti személyszállítás gazdasági és társadalmi hatásait vizsgálják.
A minisztérium azt is megígérte, hogy kiemelten kezelik az estlegesen leépített munkavállalók továbbfoglalkoztatását, az ezzel kapcsolatos információkat pedig az érdekképviseletek is megkapják. A megállapodás végrehajtására Vasúti Egyeztető Bizottságot hoznak létre, amelyik minden hó utolsó hetében ülésezik.