A magyarok negyede nézte az Eb-döntőt

2000.12.15. 14:53
A labdarúgó Európa-bajnokság döntőjére voltak a legtöbben kíváncsiak az Eb-közvetítések közül. Ezt az eseményt a teljes lakosság egynegyede (24,2%) kísérte figyelemmel a Magyar Televízió 1-es csatornáján - derül ki az AGB Hungary kedden nyilvánosságra hozott felméréséből. Ez az érték gyakorlatilag megegyezik az 1998-as világbajnokság döntőjének nézettségével (26,9%), illetve a négy évvel korábbi Eb-döntő nézettségével (26,8%). Az adatokból kiderül az is, hogy a nézőknek mindössze nyolc százaléka volt 18 évesnél fiatalabb.
A teljes magyar lakosság csaknem egynegyede volt kíváncsi a július 2-ai Eb-döntőre - derül ki az AGB Hungary felméréséből, amely csak az m1-es csatornán látható közvetítések és összefoglalók nézettségét mérte.

A döntőn kívül ,,dobogós helyezést" ért még el a Franciaország-Portugália (18,2) és a Hollandia-Jugoszlávia (15,5%) összecsapás. A résztvevő csapatok mérkőzései közül Olaszország hat összecsapásának volt a legnagyobb az átlagos közönségaránya 33,5 %-os eredménnyel, Franciaország esetében ez a szám 33,2 % volt, míg Portugália öt meccsének 32,5 %-os volt a nézettsége. Ezek az utóbbi százalékos arányok azonban nem a teljes lakosságra, hanem csak arra a 9 millió 235 ezer nézőre vonatkoznak, akiknek van televíziója.

A teljes magyar lakosság csaknem egynegyede volt kíváncsi a július 2-ai Eb-döntőre
A legkevésbé nézett meccsek Norvégia és Szlovénia összecsapásai voltak. A magyar lakosság 62 százaléka legalább egyszer 15 percnyi összefüggő játékot látott a televízióban.

A fennmaradó 38 százalék vagy egyáltalán nem érdeklődött az Európa-bajnokság iránt, vagy egyszer sem volt alkalma a mérkőzések idején televíziót nézni. A férfiak 67%-a, míg a nők 57%-a látott legalább egyszer 15 percnyi közvetítést. A férfiak átlagosan 8, míg a hölgyek mindössze 5 mérkőzésbe néztek bele legalább egy rövid ideig.

A nézők közül túlreprezentáltak voltak a legmagasabb jövedelműek, a kétfős háztartásokban élők, a diplomások, a hatvan év feletti nyugdíjasok, a férfiak, illetve a vezetők, menedzserek, vállalkozók. A nézők között a leginkább alulreprezentáltak voltak a 4-17 éves gyerekek, a háztartásbeliek, a 3-6 éves gyerekekkel élők, a legalacsonyabb jövedelműek, a nők, illetve a 15-29 éves fiatalok.