Megszűnik a Magyar Csapat
A program menedzselése mellett a sportminisztérium marketingmunkáját is végző Sportmarketing Kft. megszűnt, a helyét az Ifjúsági és Sportkommunikációs Kft. vette át. A Magyar Csapatban részt vevő szövetségek pedig szerződésmódosításról kaptak levelet.
"Azt tapasztaltuk, hogy a program nem volt kellően megalapozva, a stratégiailag kidolgozva" - nyilatkozta a Nemzeti Sportnak Szigetvári Viktor, a Gyermek- Ifjúsági és Sportminisztérium (GYISM) szóvivője. A tárcánál úgy látják, hogy valódi piaci szereplőket nem tudtak megnyerni, főként csak állami cégek kapcsolódtak be, a sport bújtatott állami támogatásának pedig nem híve a minisztérium új vezetése. A GYISM folyamatosan visszalép a szerződésektől és még az idén lezárja a programot.
A szaklap három magyar sikersportág, a kajak-kenu, a vívás és az öttusa példájával illusztrálja a sportszövetségek helyzetét a megváltozott körülmények között. - A szövetség akár perre is megy az eredeti szerződésben szereplő összegért, anélkül ugyanis működésképtelenné válhatnak - jelentette ki Kovács Tamás, a vívók főtitkára. A Magyar Kajak-kenu Szövetség kilencmillió forintos bevétellel számolt, ehelyett egymillió folyik majd be a kasszába, ami azonban a szponzori bevételek miatt nem okoz majd gondokat a gazdálkodásban. Az öttusa-szövetség a tavalyi összeg hatodára számíthatna a szerződés-módosítás után, amit azonban nem akarnak elfogadni.