Minden eddiginél több magyar a Dakar-ralin

2003.12.29. 13:10
Több rekordot is megdönthet az idei Párizs-Dakar rali, amelyen minden eddiginél több induló és minden eddiginél több magyar vesz részt.
Az 1978-ban rendezett első Párizs-Dakar rali előtt, a verseny kitalálója, a francia Thierry Sabine fogadott, hogy legalább harminc indulója lesz a viadalnak. Az akkor rajthoz álló 90 motor és 80 autó minden várakozást felülmúlt. Azóta a verseny a világ legnépszerűbb és legnehezebb viadala lett, hiszen minden évben újabb indulási rekordok dőlnek meg, ugyanakkor eddig mindössze egy olyan verseny volt, mely nem követelt halálos áldozatot.

Hosszabb úton, rövidebb idő alatt

Idén az előzetes nevezések alapján 38 ország képviselője (180 motoros, 120 autós páros, 57 kamionos trió, valamint 150 kísérő jármű) vesz részt a Dakaron. A tavalyi versenyhez képest az idén egy nappal rövidebb ideig tart ugyan a verseny, viszont közel háromezer kilométerrel lesz hosszabb a táv.

Ezúttal is a Mitsubishivel versenyzőket tartják a legnagyobb esélyesnek. A legnagyobb név a címvédő Maszuoka Hirosi, de számolni kell Stéphane Peterhanselel is, aki motorjával többször is diadalmaskodott, most azonban szeretne autóval is első lenni. A Nissan a négyszeres Dakar-győztes Ari Vatanen után egy másik rali-világbajnokban, a skót Colin McRae győzelmében bízik.

Öt autóban és két motoron a magyarok

Magyarországot öt autós páros és két motoros versenyző képviseli a tizennyolc napig tartó küzdelemben. (Mellettük nyolc kísérő kamion áll a versenyzők segítségére.) Az autós indulók közül Szalay Balázsnak sikerült először teljesítenie a távot 2000-ben, majd legutóbb ez a bravúr sikerült a Kis-Czeglédi és a Palik-Darázsi kettősnek is. A másik két induló egység is rajthoz állt az év elején, és gyors búcsújuk sem tántoríthatta el őket attól, hogy rajthoz álljanak 2004 január 1-én is. A két motoros közül Szilvási a rutinosabb, hiszen egy éve már indult - de feladni kényszerült a versenyt - míg Perepatics most áll először rajthoz.

A magyar indulók:
Autósok:
Szalay Balázs és Bunkoczi László - OPEL FRONTERA
Kis Sándor és Czeglédi Péter - NISSAN NAVARA PICK-UP
Palik László és Darázsi Gábor - BOWLER WILDCAT
Benyó Miklós és Maurer Péter - HYUNDAI TERRACAN
Liszi László és Rack György - MITSUBISHI PAJERO

Motorosok:
Szilvási Péter - SUZUKI DRD 400
Perepatics Richárd - KTM 640