Majdnem elsírta magát motorjától Talmácsi

2007.05.20. 16:10
A nyolcadik rajthely alapjában véve meghatározta Talmácsi Gábor Le Mans-i versenyét a gyorsaságimotoros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában és végül negyedikként ért célba. A magyar hátránya tovább nőtt a vb-pontversenyben vezető és vasárnap második Lukas Pesek mögött.

Két hete negyedik lett a kínai nagydíjon és összetettben leszorult az első helyről Talmácsi Gábor. A gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában induló, az Aspar Aprilia csapatával versenyző magyart a cseh Lukas Pesek előzte meg az összetettben két ponttal.

Csak a hétvége eleje sikerült jól

Le Mans-ban jól indult Talmácsi, az első időmérőt meg is nyerte, de a folytatásra visszaesett és csak a nyolcadik helyről indul vasárnap, ahonnan nehéz lesz küzdenie az első helyekért.

Az első helyről Mattia Pasini rajtolhatott.

A kezdés rosszabb volt a magyar számára, mint az időmérő, visszaesett a 10-11. hely környékére, az élről induló Pasini pedig fokozatosan húzott el a mezőnytől. Az első hét kört a kilencedik hely környékén töltötte Talmácsi, majd elszánta magát a felzárkózásra. Azonban az már ebben a szakaszban is egyértelmű volt, szinte csoda kellene a dobogó eléréséhez, Pasiniék ugyanis olyan messze voltak a magyartól.

A nyolcadik körre Talmácsi viszont megelőzte csapattársát, Hector Faubelt így felért az ötödik helyre és egyre inkább eltávolodott az őt üldözőktől.

A következő körökben az apriliás az élen haladóktól és a mögötte lévőktől is messze haladt. Az élen csapattársa és Pasini cserélgették egymást, és sajnos Talmácsi előtt versenyzett az összetettben vezető Lukas Pesek.

Az új fejlesztésű Apriliával - amitől Talmácsi idegenkedik a sorozatos meghibásodások miatt és ezért ő a régivel megy - versenyző Mattia Pasininek sokadszor akadt gondja és öt körrel a vége előtt ki kellett állnia. Az olasz már kínos mosollyal fogadta az újabb kudarcot.

Majdnem elsírta magát a motor miatt

A hajrára felért az üldözők mezőnye Talmácsira, a megelőzte a hátulról rajtoló Lopez Nieto, de végül a negyedikként ért be a magyar versenyző. Az összetettben vezető Lukas Pesek vizont második lett, ami azt jelentette, hét ponttal, kilencpontosra növelte előnyét a pontversenyben.

"Örülök a negyedik helynek, minden tőlem telhetőt megtettem. Sok gondunk volt a hétvégén. A bemelegítés után majdnem elsírtam magam, annyira rossz volt a gép. Nem volt más választásunk, rizikóznunk kellett, ami szerencsére bejött. A rajtnál a kuplung miatt visszacsúsztam a 12. hely környékére. Nem volt egyszerű előre jönni, de mindent megtettem, hogy minél előrébb végezzek. A negyedik hellyel megőriztem a második helyet a tabellán, és növeltem is az előnyömet Faubelhez képest" - mondta Talmácsi a verseny után az MTI tudósítása szerint.

Gyorsaságimotoros-világbajnokság, Francia Nagydíj

125 kcm (24 kör, 100,32 km):
1. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia) 41:50.112 p
2. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 41:50.590
3. Bradley Smith (brit, Honda) 41:53.075
4. TALMÁCSI GÁBOR (Aprilia) 42:03.628
A vb-pontverseny élcsoportja az 5. futam után (még 12 van hátra): 1. Pesek 91 pont, 2. Talmácsi 82, 3. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 76

250 kcm (26 kör, 108,68 km):
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 43:12.237 p
2. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 43:12.393
3. Alex De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 43:14.970
A vb-pontverseny élcsoportja az 5. futam után (még 12 van hátra): 1. Lorenzo 120 pont, 2. Dovizioso 88, 3. De Angelis 75

MotoGP (28 kör, 117,04 km):
1. Chris Vermeulen (ausztrál, Suzuki) 50:58.713 p
2. Marco Melandri (olasz, Honda) 51:11.312
3. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 51:26.060
A vb-pontverseny élcsoportja az 5. futam után (még 13 van hátra): 1. Stoner 102 p, 2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 81, 3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 62

Körről körre

1. kör: Pasini vezet, Talmácsi visszaesett és a 10-11. helyen áll a rajt után. Az összetettbeli riválisok közül Lukas Pesek az 5., Faubel a 9., Talmácsi csapattársa, Gadea a 3.

2. kör: Az éllovas Pasini meglógott a mezőnytől és a leggyorsabb kör az övé.

3. kör:Talmácsi leszakadva az élbolytól, a 9. helyen motorozik.

4. kör: Egy helyet lépett előre a magyar, a nyolcadik.

5. kör: A helyzet az élen változatlan, ami aggasztó, hogy az összetettben vezető Pesek már a negyedik.

6. kör:Talmácsi a nyolcadik helyről előrelép a hetedikre.

7. kör: Talmácsi elszánta magát a felzárkózásra, mert megelőzi a KTM-s Koyamát, majd támadja csapattársát, Hector Faubelt is és az ötödik helyért küzd.

8. kör: Faubellel tovább küzd a magyar motoros, tapad rá.

9. kör: Talmácsi már az ötödik, mert meg tudta előzni csapattársát és fokozatosan el is kezdte leszakítani a mögötte haladókat.

10. kör: Az élen Gadea méregeti az első helyen haladó Pasinit, Talmácsi az ötödik, de nem tud közelebb kerülni a negyedik Pesekhez, aki viszont másodpercekkel van előtte.

11. kör: Talmácsi magányosan motorozik: előtte is messze, utána is távol a társak.

12. kör: Gadea megelőzte Pasinit, miután elment mellette mégmutogatott is neki.

13. kör: Pasini visszaelőzte Gadeát, Talmácsi az ötödik.

14. kör: Talmácsi nem tud közelebb kerülni az élen versenyzőkhöz, ami azért kár, mert előtte épp a vb-ben vezető Pesek halad.

15. kör: A magyar hátránya egyre nő Pesekkel szemben, hét másodperc.

16. kör: Pasini és Gadea cserélgeti az első helyet egymás között.

17. kör: Az előzgetés folyik at élen, Talmácsi már csak a csodában vagy egy balesetben bízhat.

18. kör: Tovább csúszik vissza a magyar, Pablo Nieto megelőzte.

19. kör: Talmácsira felértek az üldözők, Mattia Pasini viszont kiesett. Sokadszor van gond az új fejlesztésű Apriliával.

20. kör: Pesek már a második, Twalmácsi az ötödik.

21. kör: Talmácsi visszaelőzi Nietót és már a negyedik.

22. kör: Talmácsi egy nagy tömörülést vezet, ezért figyelnie kell végig.

23. kör: A magyar tartja a negyedik helyet.

24. kör: Lukas Pesek küzd az első helyért, hiába, mert Gadea fut be elsőként, Talmácsi megtartotta a negyedik helyet.