További Sport cikkek
- Meghalt Jakab Vilmos olimpikon ökölvívó
- Sulyok Tamás lesz Az év sportolója gála fővédnöke
- Percekkel saját mérkőzése előtt kellett kórházba szállítani egy játékost a dartsvilágbajnokságon
- Már Tokiót is meghódították a magyar fitneszesek
- Kilenc év szökés után fogták el a korábbi profi labdarúgót, aki csaknem egy tonna kokaint importált Spanyolországba
"Nem is kétséges, hogy megérdemelte” – nyilatkozta a Japán Rali után Mikko Hirvonen, akinek győzelme nem volt elegendő ahhoz, hogy megakadályozza Sebastien Loeböt a történelemírásban. A francia pilóta Távol-Keleten elért harmadik helyével egy futammal a 2008-as sorozat vége előtt bebiztosította zsinórban ötödik világbajnoki címét, ami korábban még senkinek sem sikerült.
Névjegy
Név: Sebastien Loeb
Születési idő, hely: 1974.02.26, Haguenau (Franciaország)
Csapata: Citroen
Világbajnok: 2004-2008
Futamok/győzelmek száma: 111/46
Szakaszgyőzelmek száma: 548
Első versenye: 1999, Francia Rali
Első futamgyőzelme: 2002, Német Rali
Eddig Loeb Tommi Mäkinennel közösen tartotta a rekordot négy egymást követő vb-címmel, de most már ez a csúcs egyedüliként az övé.
Loeb az eddig elért 46 győzelmével is rekorder, és ha a szezonzáró walesi futamon begyűjtené idei tizenegyedik futamgyőzelmét, megjavítaná 2005-ben felállított saját csúcsát.
"Azt nem mondanám, hogy ez az idei címem többet ér, mint bármelyik korábbi – mondta Japánban az immáron ötszörös világbajnok Loeb. – Mindig is különleges emlék marad az első összetett sikerem, és nem akarom azt a benyomást kelteni, mintha a győzelemhez hozzá lehetne szokni. Nem így van, minden cím mást jelent a számomra. Ami mind az öt alkalommal ugyanaz volt, az az eufória, hogy együtt ünnepelhetjük a győzelmet az egész csapattal.”
A ralizás Michael Schumacherjeként emlegetett Loeb 2002-ben szerezte első futamgyőzelmét, pedig 15 éves korában még ígéretes tornászként és a természettudományok iránt érdeklődő jó tanulóként ismerték. Aztán az autók iránti vonzalma a volán mögé ültette. Egyszer szülei kocsiját is összetörte, mert, mint fogalmazott, "amikor a kormányhoz ültem, nem tudtam ellenállni”.
"Sebastien rendkívüli tehetség – mondta róla egyszer a technikus Michel Ducher. – Még soha nem találkoztam senkivel, aki annyira jól képes vizualizálni a pályát, mint ő. Az elemzői készsége, a vizuális látása és az emlékezőképessége mind kivételes. Hiba nélkül fel tudja eleveníteni azokat a pályákat, amiken már tesztelt, a legkisebb részletekre is odafigyel, nagyon gyorsan képes reagálni egy-egy szituációban.”
Az iden a szezont is rekorddal kezdte, januárban ötödször nyerte meg a Monte-Carlo-ralit, ami egyedülálló teljesítmény. A következő futamon Svédországban bukott az első napon, és bár a csapat számára még gyűjtött értékes pontokat, később visszaléptették technikai gondok miatt. Két győzelmet követően a Jordán-ralin ütközött, majd újabb két sikerrel a zsebében Törökországban harmadikként végzett Hirvonen és Latvala mögött.
A Finn-rali megnyerése újabb mérföldkövet jelentett, hiszen 1992 után ő lett az első nem északi versenyző, aki győzni tudott ezen a helyszínen. Németországban ismét nem talált legyőzőre, Új-Zélandon és Spanyolországban is ő állt a pódium tetején, ráadásul a három futam alkalmával csapattársa, Dani Sordo végzett mögötte másodikként.
A Japán-ralira 14 pontos előnnyel érkezett, és tudta, már a harmadik hely is elegendő lesz számára az ötödik világbajnoki címhez. Bár a heves eső kis híján kifogott rajta, sikerült behoznia az autót a harmadik pozícióban, így a tizennégy futamon elért tizenkét dobogós helyével – amelyből tíz győzelem – ismét felért a csúcsra.
"Fantasztikus érzés. Az egész csapatnak az volt célja, hogy még egy világbajnoki címet begyűjtsünk, és roppantul elégedett vagyok, hogy sikerült" – árulta el Loeb, aki mind az öt címét Daniel Elena navigátorral érte el.
A zseni még mindig csak 34 éves, így ha az általában megszokott 40 esztendős korig versenyez, még hihetetlenebb csúcsokat állíthat föl.