Fogadóirodák infót vesznek, nemcsak mezt

2010.01.28. 17:13

Ha csak két európai topcsapatot nézünk, a Real Madridot és a Milan, számukra évente a mezreklámért cserébe 30 millió eurót ad a bwin. Szerte máshol is észrevehetőek a fogadóirodák, a kisebbek is jelentős szerepet vállalnak, itthon pillanatnyilag ismeretlenek is komoly csapatokat támogatnak.

Vannak cégek, amelyek a mezreklámig még nem jutottak el, vagy nem akartak eljutni, de a stadionban a reklámok többsége róluk szól, illetve a fogadásról. Mindez azt jelzi, az éveken át kiaknázatlan lehetőségekre az internet terjedésével, a kártyás fizetés fejlődésével rácsaptak. Emellett nyilván jelentős profitot is termelnek, és valahogy még egyikről sem lehetett azt hallani, hogy csődbe ment volna, vagyis a bank hosszú távon győztes. (Az is egyértelmű, hogy a William Hill nyitni akar Spanyolország felé, azért vállalták fel a Malagát, bár nem kizárt, hogy sok angol nyaral a vidéken.)

Az irodák nemcsak reklámot vettek, hanem értelemszerűen információkat is, előfordulhat, hogy hozzájuk sokkal hamarabb jutnak el a csapat életét érintő, alkalmanként jelentősen befolyásoló hírek, mint másokhoz, akár a csapattársakhoz. Nem vicc, egy sérülésről hamarabb értesülnek az oddsokat adó munkatársak, mint a titkárnő vagy a gazdasági igazgató. A mezreklámos biznisznek van egy információvásárló része is tehát, ezek a fogadó felé azonban többnyire rejtettek maradnak. Amikor egy fogadónak érthetetlennek látszik, miért esik vagy éppen emelkedik a nyereményszorzó, azt az irodák részben a titkos infókra alapozzák, csak ritkán cseleznek, csak ritkán akarnak így elbizonytalanítani.

Így nyomulnak ők:

Real Madrid: Bwin

Milan: Bwin

Sevilla: 12bet

Wolverhampton: Sportingbet

Lyon: Betclic

Bolton, Wigan: 188bet

Valencia: Unibet

West Ham United: SBO Bet

Tottenham: Mansion

Middlesborough: 888

Hull City: Totesport

Espanyol: Interwetten

Malaga: William Hill

Sunderland: Boyle

Ferencváros: Unibet

De vissza a kiinduló gondolathoz, összeszedtünk pár fogadóirodát, amelyek visszaköszönnek a mezekről, a felsorolás nem teljes. Hogy teljes legyen, bátran írj.

Németországban az online szerencsejáték nagyon szigorúan szabályozott, ezért nincs is a mezeken egy cég sem.

Nehéz a fogadóirodáknál rést találni a pajzson, nagyon felkészültek a bukmékerek, nagyon sok információt tudnak, és ott van még a számítógép segítségükre: amelyik a sablonok alapján már számolja is az oddsokat. Tanulságos ugyanakkor a magyar sportolók nemzetközi lemérésére is. Erdei Zsoltnál vagy a Debrecennél világosan lehetett érzékeltetni, mit jelent a sikerük a világban.