Tizenkét Raikkönen-bukás 2010-ben

2010.10.30. 09:09
Mindenféle talajon képes volt eldobni a gépet, három vb-ralin kettőt is esett a finn. Mindig megúszta, csak az autót törte össze, volt, hogy a rajtig sem ért el, már kiesett.

Melyik a legjobb bukása?

Nehéz elhinni, hogy Kimi Raikkönen tizenkétszer csúszott le az útról és bukott raliversenyen 2010-ben, de videók bizonyítják, hogy a szám nem túlzás. Ha azt nézzük, hogy összesen tizennégy futamon indult, a teljesítmény még figyelemre méltóbb.

Finn bajnokin egyszer szerepelt, egyszer bukott, tizenegy világbajnoki ralira nevezett, tizenkétszer került az út mellé. A maradék két versenyből egyik sem volt a vb része, azok is országos bajnokik voltak, mint a lappföldi: egyszer győzött, egyszer második lett.

Lappföldön mutatkozott be Forma-1-es karrierje után a Citroen WRC-vel januárban, és gyorsan a hófal tetejére került.

Svédországban volt első rali-vb-futama, két kicsúszással hozta le a versenyt. Először még kiszabadították, és visszatolták a nézők a pályára.

Másodszor magának - és navigátorának - kellett kiásnia az út mellé került gépet.

Mexikóban, murván jött az első igazi esés, sok borulással és végleges kieséssel. Portugáliában szolidan besokallt, lecsúszott az út mellé, visszatolták, el is ért a célig. (Mindkettő a lenti videóban nézhető meg.)

Bulgária, aszfalt, újra kemény bukás borulással, le a parton a fák közé. Valahogy kiszedték, 11.-ként célba ért.

Finnországban megint murváról ment az árokba, majdnem felborult. A nézők segítettek, így folytathatta a ralit.

Japán az egyik legkalandosabb volt, már a bevezető szakaszon, egy csarnokban kitörte a Citroen jobb első kerekét, amikor nekiment a kijelölt pálya falának.

Az autót összerakták az első gyorsaságira, de hamar a bokrok között végezte, immár végleg.

Franciaországban is kétszer esett, az első vicces volt, semmint komoly: lefutott az aszfaltról, fennakadt az árokparton, de úgy, hogy a nézők sem tudták leszedni a négykerék hajtásos autót. Fél óra után levontatták, mehetett tovább.

Végül a part alján, a fák között kötött ki, elvétett egy jobbost, innét már nem volt visszaút.

Talán legnagyszerűbb bukása a legutóbbi, amikor el sem jutott a Katalán Rali rajtjáig, mert az utolsó bemelegítésen felborította a Citroent, méghozzá épített pályán. A kocsi annyira összetört, hogy Raikkönen kihagyta a futamot.

A finn eddig 11 vb-ralin indult idén, csak háromszor nem volt balesete. A világbajnokságból még egy futam van hátra, november közepén Nagy-Britanniában.