Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Magyar pilótával indul a GP3-as szezon

2011.05.04. 17:52 Módosítva: 2011-05-04 18:03:07

A hétvégén rajthoz állhat a 2011-es GP3-as sorozat bajnoki idénynyitóján Isztambulban. Kiss Pál Tamás amikor márciusban aláírta 2011-re szóló versenyzői szerződését a francia TECH 1 Racing csapatához, és részt vehetett az első hivatalos teszten, azóta arra a pillanatra vár.

„Rendkívül boldog, izgatott és hihetetlenül motivált vagyok az idénynyitó futam előtt. Egy biztos, nagyon jó csapathoz kerültem, ahol a versenymérnökömmel az első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös hangot. Azóta, hogy aláírtam a szerződésemet, csapattagokkal szinte napi kapcsolatban vagyok, hogy minél jobban szerepelhessek majd a versenyeken. Magam részéről én készen állok.” – fogalmazott a magyar versenyző.

„Különleges a debütálás abból a szempontból is, hogy olyan pályán mutatkozom be a GP3-as sorozatban, ahol még nem vezettem eddig. Az első igazi tapasztalataimat majd a csütörtöki pályabejárás alkalmával fogom megszerezni, de ez a kihívás őszintén szólva még ösztönöz is” – folytatta Kiss Pál Tamás.

A 19 éves miskolci pilóta versenyzését idén új management és támogatók, többek között a Szalay Balázs nevével fémjelzett Opel Dakar Team vagy a MotoGP-ben szereplő Sebestyén Petit is pilótái között tudó Right Guard Racing motorsport program anyagi és kommunikációs támogatása segíti.

A versenyzőnek az új háttércsapat mellett új versenykörülményekhez is hozzá kell szokni hiszen a kora reggeli első szabadedzésen kívül mindössze csak egy időmérő edzésen dől el, honnan rajtolhat majd az első futamon.

„Döntő fontosságú a jó kvalifikáció. Az, hogy két futam van, az jó, ráadásul a második verseny rajtrácsa szinte az újoncoknak van kitalálva, hisz vasárnap délelőtt akár az élről is rajtolhatok, ha beverekszem magam a legjobb nyolcba. Titokban reménykedem a pontszerzésben, bízom abban, hogy a legjobb tíz közé mindenképpen beférek, de akkor sem leszek szomorú, ha mindkétszer „csak” a legjobb 15 tagja leszek” – árulta el elvárásait Kiss Pál Tamás, aki menedzsere, Stefano Favaro társaságában szerdán utazott el Isztambulba.

Amit a versenyről tudni kell

A 2010-es GP3-as Török Nagydíj legfontosabb eredményei

Időmérő edzés: 1. Nigel Melker (Mücke Motorsport) 1:46.361

A Tech 1 Racing tavalyi szereplése az időmérőn

14. Jim Pla (TECH 1 Racing) 1:47.238

19. Doru Sechelariu (TECH 1 Racing) 1:47.494

23. Stefano Coletti (TECH 1 Racing) 1:47. 732

Első verseny: 1. Esteban Gutierrez (ART Grand Prix)

A Tech 1 Racing tavalyi szereplése az első futamon

9. Doru Sechelariu (TECH 1 Racing)

Helyezetlen: Stefano Coletti (TECH 1 Racing) és Jim Pla (TECH 1 Racing)

Második verseny: 1. Rio Haryanto (Manor Racing)

A Tech 1 Racing tavalyi szereplése a második futamon

9. Doru Sechelariu (TECH 1 Racing)

14. Stefano Coletti (TECH 1 Racing)

20. Jim Pla (TECH 1 Racing)

Amit a GP3 sorozatról tudni kell

A sorozatot, amely a Formula-1 európai versenyeinek egyik betétfutama, 2010-ben hívta életre Bruno Michel, a GP2 szervezője, hogy a legtehetségesebb fiatal versenyzők a lehető legjobb körülmények között bizonyíthassák, érettek az autósportra. Mind a tíz csapat együléses, formaautóval vesz részt a bajnokságban, amelynek vázát a Dallara, a 280 lóerős, 2.0 motorját a Renault, hatfokozatú sebességváltóját a Hewland, a gumiabroncsait a Pirelli, míg a fékeit a Brembo adja.

A tavaly indult sorozat első bajnoka a mexikói Esteban Guttierez lett, aki idén már a GP2 ázsiai bajnokságában versenyez és az F1-es Sauber csapat tesztpilótája. 2011-ben nyolc versenyhétvégén mérik össze a tudásukat a pilóták – összesen harminc -, az első futam május 7-8-án lesz Isztambulban.

A versenyhétvégén pénteken van két 30 perces szabadedzés, szombaton délelőtt egy 30 perces időmérő, amely alapján indulnak a pilóták a délutáni első futamon. Vasárnap délelőtt futják a második versenyt, amin a szombati futam első nyolc helyén végzett pilóta fordított sorrendben rajtol – a 8. indul a pole pozícióból, míg a győztes a nyolcadik helyről -, a többiek az eredményüknek megfelelő sorrendben várják a startot.

A pontokat is kétféleképpen kapják a versenyzők: a szombati futamon az első nyolc kap pontot – a győztes 10, majd 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 –, míg vasárnap az első hat kap pontot, a győztes 6, majd 5, 4, 3, 2, 1 egységet. De 2 pontot kap, aki megszerzi az időmérőn az első rajtkockát, illetve egyet az, aki a leggyorsabb kört teljesíti. A sorozat összes futamát az Eurosport élőben közvetíti.

Versenynaptár

Május 7-8 Isztambul, Törökország futam

Május 21-22 Barcelona, Spanyolország futam

Június 1-2 Hungaroring, Magyarország teszt

Június 16-17 Valencia, Spanyolország teszt

Június 25-26 Valencia, Spanyolország futam

Július 9-10 Silverstone, Nagy-Britannia futam

Július 23-24 Nürburgring, Németország futam

Július 30-31 Hungaroring, Magyarország futam

Augusztus 27-28 Spa-Francorchamps, Belgium futam

Szeptember 10-11 Monza, Olaszország futam