Rali: még heten vannak versenyben az abszolút bajnoki címért
Péntektől vasárnapig rendezik meg a hagyományos Mecsek-ralit, az országos bajnokság hatodik, egyben utolsó futamát, amelyen még akár hét pilóta is megszerezheti az abszolút bajnoki címet. A pécsi verseny iránt hatalmas az érdeklődés, mivel a viadalon az Intercontinetal Rally Challenge (IRC) mezőnye először látogatja meg a magyar pályákat.
Az eddig lebonyolított öt bajnoki futamot öt különböző pilóta nyerte meg. Vezet a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth János (54 pont), őt mindössze egy pont hátránnyal követi Kazár Miklós, és a címvédő Aschenbrenner Györgynek is csupán négy a lemaradása Janikával szemben. IRC-futamról lévén szó a verseny 1,5-es szorzójú, az első helyezett nem húsz, hanem harminc ponttal lesz gazdagabb, vagyis még a hetedik helyezett Kakuszi Zsolt (31) is nyerhet..
"Nem izgulok, nincs miért. Van egy szint, amit tudsz nyújtani, arra kell törekedni, hiszen túl sokáig senki sem tud a képességei fölött teljesíteni" - nyilatkozta ifj. Tóth. "Öt kilométeren keresztül talán túl lehet feszíteni a húrt, akár még nyolc kilométerig is, de azután nagy bukta a vége. Úgyhogy nem érdemes. Azzal pedig, hogy én vagyok lélektani előnyben az összetettbeli vezetés miatt, nem foglalkozom, hiszen pontosan tudom: aki nyer Pécsett, az lesz a magyar bajnok. Szóval számolgatni fölösleges, nyerni kell a magyar értékelésben, ennyire egyszerű."
A viadalra népes nevezés érkezett, a különböző kategóriákban közel százhúsz egység versenyez majd egymással, a másodpercekkel és a nehéz utakkal.
A viadal 17 órakor kezdődik pénteken, a Pécs Plaza előtti prológgal, amely nem számít be az összetettbe, de a részvétel kötelező a versenyzők számára. Az igazi száguldás szombat reggel kilenc órakor indul a hetvehelyi gyorsasági szakasszal. Ezen a napon még további hét mért szakaszt bonyolítanak le, az össztáv 144,6 km. Vasárnap újabb hat gyorsaságival (107,4 km) fejeződik be az ob és az IRC-futam.
Az állás a 6., utolsó futam előtt:
1. ifj. Tóth János (Peugeot 207 S2000) 54 pont
2. Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer Evo IX) 53
3. Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer Evo IX) 50
4. Herczig Norbert (Skoda Fabia S2000)
5. Butor Róbert (Peugeot 207 S2000) 34
6. Hadik András (Subaru Impreza) 34
7. Kakuszi Zsolt (Ford Fiesta S2000) 31
8. Elek István (Mitsubishi Lancer Evo IX)