Paliknak már nem életforma, Szalaynak igen

2012.01.01. 11:42

Elmúlt már az az időszak, amikor sikk volt a Dakar-ralin elindulni: a több mint tízfős magyar létszám 2010-re lenullázódott, 2011-ben egyedül Horn Albert navigált.

Idén Szalay Balázs megint összegyűjtött annyi pénzt, hogy Bunkoczi Lászlóval újra belevághasson az ismeretlen száguldásba.

Budapest, 2011. október 25. Szalay Balázs (jobbra) és Bunkoczi László bejelentették, hogy két év kihagyás után újra indulnak a Dakar-ralin, amelyet január 1. és 15. között ismét Argentínában és Chilében, illetve új helyszínként Peruban rendeznek meg.
Budapest, 2011. október 25. Szalay Balázs (jobbra) és Bunkoczi László bejelentették, hogy két év kihagyás után újra indulnak a Dakar-ralin, amelyet január 1. és 15. között ismét Argentínában és Chilében, illetve új helyszínként Peruban rendeznek meg.
Fotó: Illyés Tibor

Mellettük Darázsi Zsolt irányításával egy kamionos egység is Dél-Amerikába költözött, bár nem utolsósorban az lesz a feladatuk, hogy kihúzzák Szalayt, ha elakad Argentína, Chile vagy Peru szakaszain.

Darázsiék akár dobogósak is lehetnek egy-egy szakaszon, ha nem kell feláldozniuk magukat.

Az opeles Szalay indulása előtt nem kertelt, a tizedik hely körül szeretne végezni, mert akkor az övé lehetne a legjobb helyezés, és Palik László 21. helyét is elhomályosíthatná.

Palik, akinek sokáig életformája volt a Dakar, 2009 után abszolút lemondott róla, akkor volt az emlékezetes eset: tízórás büntetést kapott, és a vágyott 12. hely helyett a már említett 21. maradt. (Azóta sem derült ki, mi történt, feljelentette-e őt Szalay, bár gyaníthatóan nem.)

Szalayt természetesen fűti a vágy, hogy ha már első magyarként végigment a sportértékét Afrikában folyamatosan veszítő versenyen, akkor a legjobb helyezés is a neve mellett álljon.

Annak ellenére, hogy földrészt váltott a Dakar, a veszélyessége megmaradt, eddig legalább ötvenen haltak meg a verseny történetében. Dél-Amerikában imádják az autósportokat, állítólag ötmillióan nézték a tavalyit.

A versenynaptár:

január 1. - 1. szakasz: Mar del Plata-Santa Rosa de la Pampa (teljes táv: 856 km/ gyorsasági: 60 km)

január 2. - 2. szakasz: Santa Rosa de la Pampa-San Rafael (776/290)
január 3. - 3. szakasz: San Rafael-San Juan (501/208)
január 4. - 4. szakasz: San Juan-Chilecito (714/326)
január 5. - 5. szakasz: Chilecito-Fiambala (423/177)
január 6. - 6. szakasz: Fiambala-Copiapo (Chile) (641/247)
január 7. - 7. szakasz: Copiapo-Copiapo (598/444)
január 8. - pihenő nap
január 9. - 8. szakasz: Copiapo-Antofagasta (686/477)
január 10.- 9. szakasz: Antofagasta-Iquique (566/557)
január 11. - 10. szakasz: Iquique-Arica (694/377)
január 12. - 11. szakasz: Ariqua-Arequipa (Peru) (598/478)
január 13. - 12. szakasz: Arequipa-Nasca (686/246)
január 14. - 13. szakasz: Nasca-Pisco (352/276)
január 15. - 14. szakasz: Pisco-Lima (283/29)

Az össztáv:
motoroknak és kvadoknak: 8363 km/4406 gyorsasági
autóknak: 8373 km/4191 km

kamionoknak: 8333 km/4151 km