88 pilóta a nyíregyházi műrepülő-vb-n
Európából 17 nemzet 70 versenyzőt, míg az afrikai, amerikai és az ázsiai kontinensről 1-1 ország 18 pilótát indít az AWAC (Advanced World Aerobatics Championships) 2012 Hungary versenyen – mondta Ábrányi Tamás, a szövetség motoros műrepülő szekciójának vezetője. A magyar műrepülő-válogatottban Ábrányi Tamás mellett Karai Csaba, Keserű Béla, Kovács Gergely, Nádas Tamás és Szücs Róbert készül a vb-re.
A legnagyobb csapattal, nyolc-nyolc versenyzővel az Egyesült Államok, a Dél-Afrikai Köztársaság, Lengyelország és Oroszország érkezik Nyíregyházára. A magyar csapat felkészülését Besenyei Péter műrepülő világ- és Veres Zoltán Európa-bajnok is segíti, a kiskunlacházi és a Kecskeméthez közeli matkópusztai repülőtéren készülnek.
A válogatott tagjai közül az Ábrányi CAP 231, Karai EDGE 540, Keserű, Kovács és Szücs Z-50LS, Nádas az Extra 300 típusú repülőgéppel állt rajthoz. A műrepülők a vb-n több számban is versenyeznek. A feladatokat egy háromszor ezer méteres képzeletbeli légkockában kell végrehajtaniuk, és teljesítményüket a bírók és vonalbírók pontozzák.
Az ismert kötelező, az úgynevezett Q, valamint free, vagyis saját tervezésű és unknown, két zárt kötelező gyakorlatot repülnek a vb-programban. A pilóták előre eltervezetten repülnek, ez tartalmazza a figurákat, azok típusát és egymás utáni sorrendjét. Emellett figyelniük kell a repülési idő megtartására is, amely a felszállástól – versenyszámtól függően –10-15 perces.