Michelisz: Tanulni megyek Monzába
További Sport cikkek
- Ezüstszínű lett az első magyar érem a szegedi evezős Eb-n
- Cél: London a globális sportközpont
- Pétervári-Molnár Bendegúz egy lépésre került a párizsi olimpiától
- Suhajda Szilárd felesége: Nem szeretném, hogy a férjem testét lehozzák az Everestről
- Érdekes karrierváltás: kamionsofőrnek állna a Newcastle United labdarúgója
A hétvégén, Olaszországban kezdődik a túraautó-világbajnokság 2013-as évada. A 12 fordulósra tervezett WTCC-világbajnoki sorozat negyedszer startol Monzában, ahová 25 versenyző nevezett. Az idei szezonban öt autógyár, a SEAT, a Chevrolet, a Lada, a BMW és a Honda gépei lesznek ott a futamokon, közülük a Honda és a Lada indít gyári csapatot.
A Zengő Motorsport negyedik szezonjára készül a 2012-es év privát világbajnokával, Michelisz Norberttel. A magyar csapat két sikeres év után nem BMW-vel, hanem az idei évre gyári csapattal visszatérő japán HONDA versenyautójával vág neki a sorozatnak. Michelisz idén már nem indulhat a privát versenyzőknek kiírt világbajnoki címért, így minden figyelmét az abszolút pontversenyre fordíthatja.
A Honda gyári csapatában a 2009-es világbajnok, Gabriele Tarquini, és Tiago Monteiro indulhatnak a Civic 2013-as fejlesztésű autójával. A portugál a tavalyi év utolsó három versenyhétvégéjétől a Honda csapat tagja és egy dobogós helyet is szerzett a szezonzárón, Makaóban.
Micelisz pályafutása során az elmúlt két esztendőt kivéve minden szezonban elsőkerék-meghajtású autóval versenyzett és most ismét erre kell visszaszoknia. A három Hondával versenyző pilóta számára nyitottak lesznek a telemetriai adatok, amely nagy segítség lehet a Zengő Motorsportnak és Michelisznek is, amíg jobban megismerik az új technikát.
A monzai pályán jól megy Michelisznek, az elmúlt három évben bejutott az időmérő második szakaszába, a hat versenyből ötször pontszerző helyen ért célba. A 2012-es év második versenyén hét körön keresztül vezette a futamot, de egy technikai hiba miatt autója lelassult, és végül a 8. helyen futott be.
„A szezonnyitó versenyhétvégével kapcsolatban nincsenek konkrét elvárásaim. Sajnos egy picit kevesebb lehetőségem volt menni az autóval, mint szerettem volna, emiatt nehezebb feladat vár ránk Monzában. A váltás kapcsán tudtuk, hogy ha minden tesztlehetőség összejön, a szezon első fele akkor is a tanulásról, az információszerzésről, a tapasztalatszerzésről fog szólni. Most ez méginkább igaz és emiatt nem szeretnék felesleges terhet rakni a vállaimra. A legfőbb célom, hogy a lehető leggyorsabban és a legtöbbet tanuljak."
A hétvége szombaton két szabadedzéssel indul, 15 órakor rendezik az időmérőt. Vasárnap reggel a 15 perces warm upon készülnek fel a versenyzők a délutáni két futamra. Az 5793 méter hosszú pályán 2x10 kört kell teljesíteniük.
A hétvége menetrendje
Március 23, szombat:
09:00-09:30 első szabadedzés
11:45-12:15 második szabadedzés
15:00-15:35 időmérő edzés (Eurosport2)
Március 24, vasárnap:
09:30-09:45 bemelegítő edzés Eurosport2)
15:05- első futam - 10 kör (Eurosport2)
17:20- második Futam - 10 kör (Eurosport1)