WTCC: roncserbi lett a Marokkói Nagydíj
További Sport cikkek
- Ezüstszínű lett az első magyar érem a szegedi evezős Eb-n
- Cél: London a globális sportközpont
- Pétervári-Molnár Bendegúz egy lépésre került a párizsi olimpiától
- Suhajda Szilárd felesége: Nem szeretném, hogy a férjem testét lehozzák az Everestről
- Érdekes karrierváltás: kamionsofőrnek állna a Newcastle United labdarúgója
Óriási meglepetésre meglehetősen kevés sárga zászlóval és safety car nélkül ment le a két marokkói verseny, pedig a szűk, betonkerítéssel körbevett marrákesi utcai pályán az előbbi kettő és a nagyobb balesetek számítanak általánosnak, és nem a tiszta verseny.
Balesetből azért így sem volt hiány, de legalább a biztonsági autóra nem volt szükség. A koccanásoknál főszerepet játszott a privát citroënes hazai versenyző, Mehdi Bennani, aki a második futam végére rendesen megtörte kocsiját: Michelisz ezt kihasználva tudta megelőzni őt az utolsó körben, megszerezve a hatodik helyet.
Az első versenyen Bennani leginkább Sebastien Loebbel harcolt, végül kikapott a ralivilágbajnoktól, ahogy Ma Csing-hua is kikapott az élen a címvédő José María Lópeztől. A francia kocsik mögé a két gyári Honda (Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini) álltak be, majd jött Michelisz, aki a rajthoz képest egy helyet vesztett, de inkább a biztonságra ment.
A második futamot az ötödik helyről kezdte a magyar pilóta, de a mögüle induló Citroënekkel nem sokáig harcolhatott. Az élen Yvan Muller és Loeb nagyon hamar megléptek (végül 18 másodperces különbséggel nyerték a futamot), amihez az is kellett, hogy már az első kanyarban legyen egy kisebb koccanás: ezt használta ki López, aki csak az első körben öt helyet ment előre.
Michelisz kocsija komoly sérülés nélkül megúszta az első ütközést, utána is óvatosan ment a hatodik helyig. A verseny közben két Lada egymást intézte el, Mihail Kozlovszkij szállt bele Rob Huffba, de ezután sem volt nyugodt a futam. Bennani ebben a versenyben a chevrolet-s Hugo Valente-tel akadt össze többször, majd egy ilyenből annyira rosszul jött ki, hogy a Michelisz vezette négyes sor is elment mellette.
Az első verseny ötösbefutója után a másodikon az első négy a Citroëné lehetett volna, de Ma elfékezte magát és a falban kötött ki. A második futam után viszont sorra osztották ki a büntetéseket: Micheliszt a rajt utáni koccanásért látták felelősnek, ezért 30 másodpercet kapott a második futamon, ahogy Kozlovszkij, Bennani és Valente is, így végül Michelisz a 11. helyen, pont nélkül zárt. Az első futamon ugyanilyen 30 másodperces büntetést kapott Chilton.
A büntetések kiosztása után Michelisz 18 ponttal a 9. helyen áll a világbajnokságban.