Magyarország felvételt nyert a Nemzetközi E-sport-szövetségbe
A Nemzetközi E-sport-szövetséget (IeSF) 2008-ban kilenc európai és ázsiai nemzet alapította, mára pedig több mint 100 tagországot tudhat soraiban. A szövetség célja, hogy globális e-sport ökoszisztémát hozzon létre és egyetlen, egységes szervezetbe tömörítse a nemzetek e-sport szövetségeit. A Nemzetközi E-sport-szövetség tagja minden országból egyetlen szervezet lehet, amely képviseli az adott nemzet e-sport közösségét és jogosult a nemzetközi szövetség e-sport kvalifikációs rendszerébe csapatokat delegálni. Az IeSF nevéhez fűződik a minden évben megrendezett Global Esports Executive Summit, valamint az e-sport világbajnokság, ahova mostantól Magyarország is küldhet versenyzőket.
2017-es alapítása óta a Magyar E-sport-szövetség egyik legfontosabb célja a Nemzetközi E-sport-szövetséghez való csatlakozás volt. 2019-ben a HUNESZ megfigyelőként vett részt az IeSF közgyűlésén, mostantól pedig a HUNESZ hivatalos szövetségi tagként képviseli Magyarországot. Nagyon büszkék vagyunk és megtiszteltetés számunkra, hogy részesei lehetünk a világ legnagyobb e-sport szervezetének, és segíthetünk az e-sport jövőjének építésében
– mondta Biró Balázs György, a Magyar Esport-szövetség elnöke.
Gratulálok a Magyar E-sport-szövetségnek, hogy teljes jogú tagként köszönthetjük a Nemzetközi E-sport-szövetségben. Bízunk benne, hogy szoros együttműködésben, közös erővel kidolgozzuk a régió e-sport stratégiáját és tovább népszerűsítjük az e-sportot. Ezek,és az e-sportban résztvevők edukációja, valamint az összefogás a szervezetek között emelheti az iparágat magasabb szintre. Hiszek benne, hogy a HUNESZ elnöksége a következő időszakban legfőbb céljának tekinti a térség egységes e-sport ökoszisztémájának kiépítését
– fogalmazott Vlad Marinescu, a Nemzetközi E-sport-szövetség elnöke.
A HUNESZ 2020 tavasza óta az Európai E-sport-szövetség (EEF) alapító tagja, Biró Balázs elnök pedig a szövetség Tanácsadói Bizottságában is szerepet vállal.
(Borítókép: HUNESZ)