Hamilton nélkül indult a cirkusz, Verstappen már az első tesztnapon oktatott
További Sport cikkek
- Közelednek az ünnepek, nemes célból tett felajánlást Marozsán Fábián és futballválogatottunk
- Ötszörös életfogytiglant plusz 23 évet kaphat a férfi, aki agyonlőtt három sportolót
- Újra a Puskás Arénára figyel Európa, csak most egy kicsit más értelemben
- Milák Kristófot és Kós Hubertet egy lapon említették
- Pályafutása legkeményebb küzdelmét nyerte 40 évesen, harmadszor is megkoronázták érte
Verstappen egészen elképesztő produkcióval rukkolt elő rögtön a nyitónapon, ugyanis nemcsak a holland klasszis végzett a legjobban, de ő szelte át legtöbbször a célegyenest is, összesen 143-szor, ami azért is érdekes, mert a bahreini verseny amúgy 57 körös. Tehát rögtön az első napon 2,5 futamot tett az autójába és saját magába, pedig az erőviszonyok ismeretében aligha szorul korrekcióra egyik vagy másik, olyan domináns a szerepe a jelenben.
A Williams versenyzője, Alexander Albon autója a délelőtti etap végén megadta magát, és mint kiderült, az üzemanyag-szivattyú meghibásodása okozta a problémát, majd később Logan Sargentnél is váltógondok adódtak, ugyanis csak 21 kört tett meg a bahreini pályán.
A nap során csak ketten, a Red Bulltól Sergio Perez, míg a Mercedestől az évad végén búcsúzó hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton nem ült autóba. Mindketten CSUPÁN a második tesztnapon, csütörtökön köröznek.
The only recap you need of 2024 F1 preseason testing Day 1 pic.twitter.com/60KRKlYVrQ
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) February 21, 2024
Now that's a serious aero rake! 🤯
— Formula 1 (@F1) February 21, 2024
It's not called #F1Testing for nothing 😃#F1 @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/czPxCFaqIA
A szerdai nap félidejében, vagyis az első négy óra után már Max Verstappen zárt az élen 0,7 másodperces előnnyel.
Charles Leclerc másodikként követte őt, a képzeletbeli dobogóra még az Aston Martin 42 éves pilótája, Fernando Alonso fért fel. Délelőtt utóbbi gyakorolt a legtöbbet, a spanyol ugyanis több mint egy egész versenynek megfelelő távot autózott, pontosan 77 kört tett meg. Ebben a mutatóban Valtteri Bottas bizonyult a második legjobbnak, a maga 68 körével.
A nyitónap a Mercedes 26 éves pilótája, George Russell vezetésével startolt el. Az első órában az Aston Martinnal Fernando Alonso villant fel a legtöbbször az élen, ám nem sokkal később a Ferrari monacói versenyzőjét, Leclerc-t láthattuk az élen.
A Red Bull pilótái ekkor még nem igazán találták az összhangot az autóikkal: láthatóan küzdöttek a tapadással és a vezethetőséggel is, de körülbelül fél óra múlva már Max Verstappen volt az élmenő az RB20-as járművel. Innentől kezdve pedig szokásához híven megállíthatatlannak bizonyult a holland, és a szünetig senki nem tudta átvenni tőle a vezető pozíciót, amit 1:32.548 másodperces idejével tartott.
Mint kiderült: a Mercedes háza táján sem volt minden rendben, Russell egy órára vissza is vonult a garázsba, a hírek szerint a hibridrendszerrel adódtak problémák.
A Haas sem indította jól a tesztnapot: Kevin Magnussen az utolsó helyen zárt, több mint három másodperccel lemaradva a legjobb időtől.
Több hírrel is találkozhattunk az első tesztnapon.
Az Aston Martin egy erősebb biztonsági autóval rukkolt elő a 2024-es szezonra, amelyet ugyancsak most próbáltak ki, és először Szaúd-Arábiában vethetik be.
Korábban már több kritika is érte az Aston Martin safety cart, amely jóval lassabb, mint elődje (Mercedes). Verstappen a 2022-es Ausztrál Nagydíjon „teknősnek” hívta az autót, ami azóta rá is ragadt. A brit cég átdolgozta a karosszériát és a hűtőrácsot, valamint növelte a teljesítményt is – írta meg Motorsport.com.
Aston Martin safety car for 2024 Season! pic.twitter.com/FZD3rCjutQ
— F1 NEWSHUB (@formulanewshub) February 21, 2024
Carlos Sainz, a Ferrari „menesztett” pilótája a tesztnap szünetének sajtótájékoztatóján elmondta:
Arra számítottam, hogy alá fogjuk írni az új szerződést a csapattal, és minden jó úton haladt ehhez. De végül nem került rá sor, mint azt már mindenki tudja. A helyzet teljesen megváltozott ahhoz képest, amit tavaly októberben, vagy novemberben gondoltam. Teljesen más lett a helyzet.
A 29 éves spanyol kiemelte: nem tudja még pontosan, hol folytatja pályafutását, de egyelőre az előtte álló feladatokra koncentrál, hiszen még rengeteg ideje van a döntésre. De biztos abban, hogy érzelmes lesz az utolsó futam – olvasható az M4 Sporton.
Formula-1, idény előtti bahreini teszt, 1. nap | |||
idő | különbség | megtett kör | |
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) | 1:31.344 p | 143 | |
2. Lando Norris (brit, McLaren) | 1:32.484 | 1.14 mp | 73 |
3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) | 1:32.584 | 1.24 | 69 |
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, RB) | 1:32.599 | 1.255 | 52 |
5. Pierre Gasly (francia, Alpine) | 1:32.805 | 1.461 | 61 |
6. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) | 1:33.000 | 1.663 | 54 |
7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) | 1:33.247 | 1.903 | 64 |
8. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) | 1:33.385 | 2.041 | 77 |
9. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) | 1:33.658 | 2.314 | 57 |
10. Csou Kuan-jü (kínai, Stake) | 1:33.871 | 2.527 | 63 |
11. Logan Sargeant (amerikai, Williams) | 1:33.882 | 2.538 | 21 |
12. George Russell (brit, Mercedes) | 1:34.109 | 2.765 | 122 |
13. Cunoda Juki (japán, RB) | 1:34.136 | 2.792 | 64 |
14. Valtteri Bottas (finn, Stake) | 1:34.431 | 3.087 | 68 |
15. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) | 1:34.587 | 3.243 | 40 |
16. Esteban Ocon (francia, Alpine) | 1:34.677 | 3.333 | 60 |
17. Kevin Magnussen (dán, Haas) | 1:35.692 | 4.348 | 66 |
18. Nico Hülkenberg (német, Haas) | 1:35.906 | 4.562 | 82 |