Sajtókampány a 2012-es futball-Eb-ért
Gyárfás Tamás, a 2012-es, magyar-horvát Európa-bajnokság pályázati szervezőbizottságának honi elnöke körtelefonon kereste meg több magyar médium vezetőit, hogy segítséget nyújtanak-e a siker érdekében. Valamennyi megkérdezett igent mondott. Az Eb-t népszerűsítő, hétfőn induló kampányban - melynek jelmondata: csak együtt sikerülhet - így szerepet vállal a Népszabadság, a Magyar Nemzet, a Népszava, a Magyar Hírlap, a Blikk, a Napi Ász, a Nemzeti Sport, a Magyar Televízió, a Duna TV, a Hír TV, az ATV, a Sport TV, a Nap TV, a Sport Plusz valamint az óriásplakátokkal foglalkozó ESMA Kft. is.
Az összefogásra azért van szükség, mert Magyarországon a Gallup közvélemény-kutató vállalat szerint a lakosság alig 26 százaléka váltana csak jegyet a mérkőzésekre, míg az UEFA tavalyi felmérése alapján Olaszországban az emberek 93 százaléka támogatja az Eb-rendezést.
A szervezőbizottság magyar tagjai pénteken ismét találkoztak a Horvát Labdarúgó Szövetség vezetőivel, élükön Vlatko Markoviccsal. A résztvevők megállapodtak, mindent megtesznek annak érdekében, hogy elősegítsék a január 26-27-én Budapesten zajló magyar-horvát közös kormányülés futball Eb-vel foglalkozó napirendjét.
A pályázati anyag leadási határideje május 31., az UEFA végrehajtó bizottsága december 8-án dönt a helyszínről.