Valentino Rossi befuccsolhat a Ducatival
További Autó-motor cikkek
- Történelmi sikert ért el a brit Formula–4-ben versenyző Molnár Martin
- Keanu Reeves intette le a MotoGP Német Nagydíját
- Frontálisan ütközött a nyolcszoros világbajnok sztárpilóta, többen megsérültek
- Drámai utolsó körök után a Ferrari nyerte az autósport legendás viadalát
- A brit F4 magyar versenyzője először állhatott az újoncok dobogójának második fokára
Gondban van Valentino Rossi új csapatánál, a Ducatinál, és úgy érzi, a problémákat nem is igen lehet megoldani. A kilencszeres világbajnok hét év után hagyta el a Yamahát az olaszokért, de eddigi teszteredményeik csapnivalóak.
Sepangban, kedvenc pályáján rendre a 10. hely körül végzett, az utolsó nap, csütörtökön 11. lett 1,8 másodperc hátránnyal. Többször elmondta, télen műtött válla még akadályozza, de szerinte amiatt már csak három-négy tizedet veszít körönként, vagyis a lemaradása óriási.
"Nem lehetünk elégedettek, mert nem értük el a céljainkat, sőt, épp ellenkezőleg, 1,8 másodperccel le vagyunk maradva, és a ritmus is hiányzik. Az első nap után úgy gondoltuk, össze tudjuk hozni a gépet, jól kezdtünk, és a keményebb gumival is működött a motor. Utána viszont nem léptünk előre. Az elektronikára van néhány jó ötletünk, ami relatíve könnyen megoldja a problémáinkat, de a váz beállításaival kapcsolatban már nem vagyok ilyen optimista. Keményen próbálkoztunk, de még mindig nem találtuk meg. Képes vagyok kemény fékezésekre, de a kanyar közepén gondjaim vannak" - mondta Rossi a gyakorlás végén.
Malajziában a második napon belázasodott, ki kellett hagynia, így még tesztidőt is veszített a többiekkel szemben, ez sem segített.
Az idény március 20.-án indul Katarban, előtte egy héttel ugyanott lesz az előszezon utolsó tesztje. Katar tipikusan Ducati-pálya, a Hondához távozott Casey Stoner többször könnyedén győzött rajta az elmúlt években. Ha Rossi gyenge lesz ott, tényleg kevés a reménye a jelentős javulásra. A baj az lehet, hogy a gép teljesen Stonerre lett kitalálva, rajta kívül az előző négy évben valójában senki nem tudott gyorsan menni vele.
Stoner 2007-ben világbajnok lett a Ducatival, és utána is az élmezőnyben futott. Még tavaly is - legsikertelenebb szezonjában az olaszokkal - három futamot megnyert vele, négy év alatt összesen huszonháromszor lett első. Idén ő Hondával próbálkozik, remekül, a sepangi teszten ő lett a leggyorsabb.
Sepangi teszt, utolsó nap, csütörtök
1. Casey Stoner Honda 1m59.665s 37 kör
2. Dani Pedrosa Honda 1m59.803s + 0.138s 38
3. Marco Simoncelli Gresini Honda 2m00.163s + 0.498s 46
4. Andrea Dovizioso Honda 2m00.541s + 0.876s 45
5. Ben Spies Yamaha 2m00.678s + 1.013s 32
6. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 2m00.966s + 1.301s 29
7. Jorge Lorenzo Yamaha 2m01.003s + 1.338s 48
8. Alvaro Bautista Suzuki 2m01.194s + 1.529s 34
9. Hiroshi Aoyama Gresini Honda 2m01.328s + 1.663s 48
10. Hector Barbera Aspar Ducati 2m01.346s + 1.681s 21
11. Valentino Rossi Ducati 2m01.469s + 1.804s 59
12. Nicky Hayden Ducati 2m01.469s + 1.804s 71
13. Loris Capirossi Pramac Ducati 2m01.493s + 1.828s 39
14. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 2m02.034s + 2.369s 50
15. Randy de Puniet Pramac Ducati 2m02.155s + 2.490s 42
16. Toni Elias LCR Honda 2m02.410s + 2.745s 57
17. Karel Abraham Cardion Ducati 2m02.506s + 2.841s 55