Valentino Rossi befuccsolhat a Ducatival

2011.02.25. 12:05

Gondban van Valentino Rossi új csapatánál, a Ducatinál, és úgy érzi, a problémákat nem is igen lehet megoldani. A kilencszeres világbajnok hét év után hagyta el a Yamahát az olaszokért, de eddigi teszteredményeik csapnivalóak.

Sepangban, kedvenc pályáján rendre a 10. hely körül végzett, az utolsó nap, csütörtökön 11. lett 1,8 másodperc hátránnyal. Többször elmondta, télen műtött válla még akadályozza, de szerinte amiatt már csak három-négy tizedet veszít körönként, vagyis a lemaradása óriási.

"Nem lehetünk elégedettek, mert nem értük el a céljainkat, sőt, épp ellenkezőleg, 1,8 másodperccel le vagyunk maradva, és a ritmus is hiányzik. Az első nap után úgy gondoltuk, össze tudjuk hozni a gépet, jól kezdtünk, és a keményebb gumival is működött a motor. Utána viszont nem léptünk előre. Az elektronikára van néhány jó ötletünk, ami relatíve könnyen megoldja a problémáinkat, de a váz beállításaival kapcsolatban már nem vagyok ilyen optimista. Keményen próbálkoztunk, de még mindig nem találtuk meg. Képes vagyok kemény fékezésekre, de a kanyar közepén gondjaim vannak" - mondta Rossi a gyakorlás végén.

Malajziában a második napon belázasodott, ki kellett hagynia, így még tesztidőt is veszített a többiekkel szemben, ez sem segített.

Az idény március 20.-án indul Katarban, előtte egy héttel ugyanott lesz az előszezon utolsó tesztje. Katar tipikusan Ducati-pálya, a Hondához távozott Casey Stoner többször könnyedén győzött rajta az elmúlt években. Ha Rossi gyenge lesz ott, tényleg kevés a reménye a jelentős javulásra. A baj az lehet, hogy a gép teljesen Stonerre lett kitalálva, rajta kívül az előző négy évben valójában senki nem tudott gyorsan menni vele.

Stoner 2007-ben világbajnok lett a Ducatival, és utána is az élmezőnyben futott. Még tavaly is - legsikertelenebb szezonjában az olaszokkal - három futamot megnyert vele, négy év alatt összesen huszonháromszor lett első. Idén ő Hondával próbálkozik, remekül, a sepangi teszten ő lett a leggyorsabb.

Sepangi teszt, utolsó nap, csütörtök

1.  Casey Stoner      Honda           1m59.665s             37 kör

2.  Dani Pedrosa      Honda           1m59.803s  + 0.138s   38

3.  Marco Simoncelli  Gresini Honda   2m00.163s  + 0.498s   46

4.  Andrea Dovizioso  Honda           2m00.541s  + 0.876s   45

5.  Ben Spies         Yamaha          2m00.678s  + 1.013s   32

6.  Colin Edwards     Tech 3 Yamaha   2m00.966s  + 1.301s   29

7.  Jorge Lorenzo     Yamaha          2m01.003s  + 1.338s   48

8.  Alvaro Bautista   Suzuki          2m01.194s  + 1.529s   34

9.  Hiroshi Aoyama    Gresini Honda   2m01.328s  + 1.663s   48

10.  Hector Barbera    Aspar Ducati    2m01.346s  + 1.681s   21

11.  Valentino Rossi   Ducati          2m01.469s  + 1.804s   59

12.  Nicky Hayden      Ducati          2m01.469s  + 1.804s   71

13.  Loris Capirossi   Pramac Ducati   2m01.493s  + 1.828s   39

14.  Cal Crutchlow     Tech 3 Yamaha   2m02.034s  + 2.369s   50

15.  Randy de Puniet   Pramac Ducati   2m02.155s  + 2.490s   42

16.  Toni Elias        LCR Honda       2m02.410s  + 2.745s   57

17.  Karel Abraham     Cardion Ducati  2m02.506s  + 2.841s   55