Legidiótább butaság a MotoGP történetében
"És Marquez nem jön ki, Marquez nem jön ki" - ordította a kommentátor a vasárnapi, ausztrál MotoGP-futam felénél, amikor a vb-t 43 ponttal vezető Marc Marquez nem teljesítette a kötelező boxkiállást.
A Bridgestone túl gyenge gumit vitt a nagydíjra, ami nem bírta volna végig nem hogy a 27 körös versenyt, de a felét sem. Erre már szombaton rájöttek, és a futamot 19 körösre rövidítették, illetve előírták, hogy a biztonság érdekében mindenkinek motort, ezzel gumit kell cserélnie a 9. vagy a 10. körben.
Meg is tették ezt a pilóták, kivétel a vb-elsőt, aki megkezdte a 11. körét, és csak annak végén jött a depóba. Mivel megszegte a szabályt, pár körrel később fekete zászlóval kizárták, nem fejezhette be a futamot.
A második helyről intették ki, Jorge Lorenzo nyert, és 18 pontra csökkentette hátrányát a világbajnokságban két futammal a vége előtt, vagyis visszahozta esélyét a címvédésre.
Marquez csapata, a Honda vállalta a felelősséget a blőd hibáért, de arra, hogy miért a 11. körben hozták ki legjobbjukat, pontos indokot nem tudtak adni. Az Autosport szerint úgy gondolkoztak, hogy "ha a 11. kör végén jön ki, akkor technikailag azt a kört még nem fejezi be", ami persze érthetetlen és megmagyarázhatatlan.
Marquez már kvázi megnyert vb-t nyitott újra, vasárnap, ha 7 ponttal többet szerzett volna, mint Lorenzo, ünnepelhetett volna. Így viszont felrémlik a 2007-es Forma-1-szezon rémképe, amikor Lewis Hamilton két futammal, azaz 20 ponttal a vége előtt 17-tel vezetett, mégis sikerült elbuknia a világbajnokságot.
Marquez előnye most 18 pont, még 50-et lehet szerezni, Japánban, illetve a zárófutamon, Valenciában. Hétvégén újra bebiztosíthatja sikerét, ha 7 ponttal többet kap Lorenzónál, ám ha a másik spanyol nyer, és Marquez második, csak 13 pont fórral megy az utolsó GP-re.