További Autó-motor cikkek
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
211-211, azaz pontegyenlőség volt a világbajnokság élén 11 futam után a MotoGP-ben, Jorge Lorenzo több győzelmével előzte meg Valentino Rossit a hivatalos sorrendben. Aztán a múlt hétvégén Silverstone-ban, szakadó esőben Rossi győzött, Lorenzo csak negyedik lett, így a szezon kétharmadánál visszaállt az élre az olasz:
az idénynyitó óta folyamatosan neki van a legtöbb pontja, mind a 12 versenyen dobogós volt.
Lorenzo nagyon gyengén kezdett, két negyedik és egy ötödik hellyel 29 pontos hátrányba került, amit ledolgozott 1 pontra, majd Rossi ismét elment +12-be, ezt egyenlítette ki a spanyol Brnóra. Most ismét -12-ben van, de amint elmondta, már kétszer sikerült nagyobb hátrányt lefaragnia, most sem lesz gond, úgy gondolja, alapból kicsit gyorsabb Rossinál.
Abban Rossi is egyetért, hogy a 12 pont semmi, vagy kvázi semmi, de mégis nagyon örül neki, mert Silverstone a leggyengébb pályája, míg Lorenzónak erőssége, így ahogy mondta, duplaanyit ér ez a 12.
Ami biztos, a következő hat futamon rendkívül izgalmas befutó következik, aminek kimenetelét nagyon nehéz meghatározni. Mind a hat pályát le lehet viszont osztani a két vb-esélyes egyikének, igaz, Silverstone-t is le lehetett Lorenzónak, aztán mégis Rossi nyert rajta. Azért abban biztosak lehetünk, hogy a hat versenyen nem fog mindig esni, illetve ha esik is, az sem jelenti, hogy Rossi a favorit.
Tehát:
- San Marino GP, Misano - Rossi
A pályától pár kilométerre született, az egyik kedvenc helye, és a helyiek abszolút kedvence a kilencszeres bajnok. Tavaly nyert otthon, elméletileg a körülmények neki kedveznek az Adria-parton.
- Aragóniai GP, Aragon - Lorenzo
Ugyanazt mondhatjuk itt Lorenzóról, amit fentebb Rossiról, neki áll a spanyol pálya, tavaly nyert itt, méghozzá esőben, miközben Rossi bukott.
- Japán GP, Motegi - Lorenzo
Tavaly és tavaly előtt is győzött Japánban, miközben Rossi 2008 óta nem állhatott a dobogó tetejére.
- Ausztrál GP, Phillipe Island - Rossi
Az olasz egyik kedvenc pályája, tavaly meg is nyerte a futamot, csakhogy itt már elég gyakran esik, így Lorenzo, vagy bárki más is képbe kerülhet.
- Malajziai GP, Sepang - Rossi
Nem is egyik kedvenc pályája, hanem A Kedvenc. Rengeteget tesztel itt a Moto GP, így mindenki jól ismeri, de Rossi különösen szereti.
- Valenciai GP, Valencia - Lorenzo
Újabb hazai pálya a spanyolnak, kétszer győzött itt, legutóbb tavaly előtt. Rossi is kétszer, de ő 2003-ban és 2004-ben, ami nem tegnap volt.
Ami valóban dönthet közöttük az az, hogy mit ér el ezeken a pályákon Marc Marquez. A vb-címvédő a harmadik a bajnokságban, de 77 ponttal le van maradva Rossitól, mivel idén négyszer - Silverstone-ban is - bukott. Lorenzo kimondta, Marquez ezzel végleg kiszállt a bajnokságból, de Rossi még mindig nem merte leírni, ami mutatja, hogy mennyire esélyes futamgyőzelmekre: nagyon.
Ő az, aki a hat pálya bármelyikén meglepheti a yamahásokat, Motegiben különösen, mert az a Honda saját pályája, így Marqueznek is szinte hazai pálya. Aragon és Valencia pedig nem is csak szinte az, így ott is nagyon veszélyes lehet, vagyis pontokat vehet el a világbajnokságért harcolóktól. Ez is a célja, őt idézve a lényeg, hogy versenyeket nyerjen, már annyi nyomás sincs rajta, mint eddig volt.
Marquez megy tehát a Yamahák ellen, a Yamahák pedig egymás ellen. Biztosan sor kerül arra is, ami az idén még nem volt, egy igazi, kiélezett Lorenzo–Rossi-csatára. Valahogy ebben az évben még nem akadtak össze, pedig nekik elég jelentős történelmük van. Nem csak a pályán, de azon kívül is, mégpedig az, hogy 2010-ben Rossi épp Lorenzo miatt hagyta ott a Yamahát.
A napokban beszélt róla, hogy mekkora butaság volt a Ducatihoz szerződnie, de akkoriban úgy érezte, a Yamaha inkább már a majdnem 10 évvel fiatalabb Lorenzót favorizálja. Kifejezetten nem kedvelték egymást, aztán mióta Rossi 2013-ban visszakéredzkedett a Yamahához, semmi gond nincs köztük.
Olyan rég versenyzünk már együtt, hogy olyanok vagyunk, mint egy öreg pár
- viccelt Rossi, és a spanyol szerint is már tisztelik egymást, illetve: már egymást tisztelik a legjobban. Csapattársakként jól kijönnek, és mindketten tudják, a Yamaha egyikükkel sem fog kivételezni.
Mindig a legjobb technikát kapják, látszik ez abból is, hogy a gyári Yamaha, így sem Lorenzo, sem Rossi nem adott még fel futamot idén. Mindketten befejezték mind a 18 versenyt, Rossi ráadásul folyamatosan dobogós volt. Egészen elképesztő teljesítmények, és nagyon nehéz elképzelni, hogy ne szakadjanak meg a szezon végéig. Nem csak a dobogó, de a hibátlan célba érkezés is.
Lorenzónak egy olyan szezonja volt, 2010, amikor világbajnok lett, hogy minden GP-t befejezett, két negyedik hely volt a legrosszabb eredménye. Rossi 2008-ban művelt hasonlót, mindig befutott, legrosszabbja egy ötödik és egy 11. hely volt, de így is végig pontokat szerzett.
A 36 éves olasz 2003-ban a teljes dobogós idényt is megcsinálta, két harmadik hely csúszott be. Legalább ennyi kellene tőle most is, és lehet, hogy még az is kevés lesz a világbajnoksághoz.
Rossi vs. Lorenzo vs. Marquez 2015
Pontok: 236/224/159
Győzelmek: 4/5/3
Dobogók: 12/7/6
Pole pozíciók: 1/2/6
Leggyorsabb körök: 4/2/6
Kiesések: 0/0/4