Elszálltak Michelisz esélyei a vb 4. helyére
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Részben rosszul, részben remekül sikerült az thaiföldi időmérő Michelisz Norbertnek, a Zengő Motorsport pilótája ugyanis csak a 10. helyre kvalifikálta magát a jó eredményeket hozó szabadedzések után, ezzel viszont a második futamot az élről kezdte. A tempós burirami pályán idén először csak az öt Citroën került be a szuperpole-ba, közülük a címvédő José María López került ki győztesként.
Így tehát az öt Citroën nyitott az élen, ők kicsit egymásnak is ugrottak a rajtnál, de a kavarodás inkább csak mögöttük okozott gondot. Ám az első kör még véget sem ért, Tom Chilton előtt összezárt Hugo Valente és Gabriele Tarquini, ők hárman a pályán kívülre is kerültek, de már az első kanyarban is voltak kiesők, ott Tom Coronel, Nicky Catsburg és Nicolas Lapierre. A második kavarodásnál Michelisz cenikkel kerülte el, hogy belerohanjon Mullerbe, de a Valente-tal történő ütközést nem tudta kivédeni, amikor jött a Safety Car, Michelisz ment egyből a boxba, hogy a második futamra, amit az első helyről kezdett, kijavítsák a sérüléseket a kocsin.
Bajnokavatás
A SC távozása után maradt a francia kocsik előnye az élen – López nagyon simán nyert, amivel bebiztosította a címvédést is az argentin. Mögötte Sébastian Loeb, Ma Csing-hua, majd Mehdi Bennani ért célba, az ötödik helyen pedig Gabriele Tarquini jött legjobb nem citroenësként a Hondával.
A kínai Ma harmadik, az olasz Tarquini ötödik helye viszont azt jelentette, hogy a baleset miatt az első futamot feladó Michelisz komolyabb hátrányba került a negyedik helyért zajló harcban: az első futam után Ma 192, Tarquini 181, a magyar viszont csak 172 ponttal állt, ráadásul Tiago Monteiro is megérkezett mögé 171 ponttal.
A második futamra több autó javítása nem készült el, így Valante, Catsburg, Coronel és Lapierre sem tudott elindulni, Michelisz viszont ott volt az első rajtkockában. A rajt remekül is sikerült a magyarnak, remekül állt be a csapattárs Monteiro és a chevys Tom Chilton elé, de Monteiro a harmadik körben nagyon keményen kezdte támadni Micheliszt, és meg is előzte.
A pozíció vesztés után büntetést is kapott Michelisz, megsértették a parc fermé-szabályt, és a szervizidőszak kezdete előtt elkezdték javítani a kocsit, így át kellett hajtania a boxutcán, ahonnan csak a 13. helyre tudott visszajönni, és itt is ért célba.
A futamot viszont nem engedték végig – hiába tervezték úgy, hogy direkt alkonyati futam legyen a thaiföldi, két körrel a vége előtt leintették a versenyt, mert túl sötét lett az FIA véleménye szerint, amely nem engedte az esti körülmények közti versenyzést, a szervezőknek tehát sikerült alaposan elszámolniuk magukat.
A futamot a hondás Monteiro nyerte, aki így szintén megelőzte Micheliszt. A magyar versenyző az összetett hetedik helyére csúszott vissza, hátránya pedig komolyra nőtt a negyedik helyhez képest, hiszen Ma 207 ponttal nagyon elhúzott, Michelisznek viszont továbbra is csak 172 pontja van az utolsó, katari forduló előtt. Ott 35 pontot kellene hoznia a kínain, ami elképesztő bravúr lenne, de még az ötödik hely megszerzése is.
Frissítés: A második futam utáni ellenőrzés során úgy találták, hogy Monteiro kocsija túl alacsonyra volt állítva, ezért kizárták a futamból, így Sebastien Loeb örökölte meg a futamgyőzelmet, Ma lett a második és López a harmadik. Michelisz szerencséjére ezzel javult egy helyet az összetettben, Ma mögött viszont még nagyobb lett a hátránya. Loeb a második helyre ugrott Muller elé.
Az összetett élmezőnye Monteiro kizárása után
- José María López, Citroën - 441 pont, már világbajnok
- Sébastien Loeb, Citroën - 329
- Yvan Muller, Citroën - 324
- Ma Csing-hua, Citroën - 213
- Gabriele Tarquini, Honda - 191
- Michelisz Norbert, Honda, 172
- Tiago Monteiro, Honda - 171