Loeb a neki kitalált kategóriába igazolt
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Kiderült, hol folytatja a versenyzést a túraautó-világbajnokságból távozó Sébastien Loeb, aki 2016-ben a ralikrossz-vb-ben erősíti majd a Peugeot csapatát.
A korábbi kilencszeres ralivilágbajnok Timmy Hansen csapatársaként indul majd a Peugeot 208 WRX Supercarral, a teljes idényt a sorozatban tölti majd, vagyis újra összecsap egykori ralis riválisával, a kétszeres címvédő norvég Petter Solberggel.
„Az évek alatt lehetőségem volt sokféle remek kategóriában kipróbálnom magam, de a ralikrossz kiemelkedik majd mind közül a kocsik hihetetlen erejével és a fantasztikus izgalmakkal. A kocsi és a versenyek közbeni stratégia teljesen új lesz nekem, de remélem, hogy hamar a legjobbak közé kerülök majd” – nyilatkozta a tavaly még a WTCC-ben induló Loeb, aki 2013-ban egy francia futamon már indult ralikrossz-versenyen, akkor az elődöntőig jutott.
Loeb két évet töltött a Citroën gyári pilótájaként a WTCC-ben, tavaly év végén jelentette be a francia csapat, hogy a 2016-os idény lesz az utolsó szezonja a sorozatban, ezért megkezdi a csapat leépítését, így nem marad hely a franciának.
A ralikrosszban Loeb ralis és túraautós tapasztalatait is hasznosíthatja majd. Mivel a kategória jóval közelebb áll a ralihoz, mint az utóbbi versenytípushoz, valószínűsíthető, hogy a francia hamar felveszi a ritmust, főleg, hogy Hansen csapatában a mezőny egyik legjobb kocsijával indulhat majd – Solberg mögött Timmy Hansen végzett tavaly a második helyen a világbajnokságban.
Solber és Loeb szinte egyszerre kezdtek versenyezni a rali-világbajnokságban, a norvég 1998-ban, a francia egy évvel később indult első futamán. Solberg 2001-ben, Loeb 2003-ban lett gyári pilóta a teljes szezonra, 2003-ban még Solberg lett a világbajnok, a következő kilenc évben Loeb viszont verhetetlen volt. Most újra lépéselőnyben lesz a norvég, hiszen két eddigi idényében világbajnok lett a ralikrossz-vb-n.
Magyar szál is van Hansenéknél
A csapatfőnök Kenneth Hansen Loeb mellett egy magyar pilóta felkészülését is segíti, ugyanis ő újította fel azt a Peugeot 208 WRX-et, amit Kiss Pál Tamás használ majd a ralikrossz-Eb idei szezonjában. Kiss tavaly a Peugeot Hansen testvércsapatánál, a Hansen Talent Developementnél volt beugró pilóta – a bemutatkozása olyan jól sikerült, hogy rögtön döntőbe is jutott az első futamán, így a 2016-os idényre elkötelezte magát a sorozat mellett, de már saját csapattal.
A Speedbox Racinget Kiss raliversenyző bátyja, ifj. Kiss László vezeti majd, a ralikrossz-Eb mellett pedig a magyar bajnokságban is részt vesznek majd. Előbbi május 14-én Belgiumban, utóbbi március 12-én a Slovakiaringen kezdődik majd.