- Sport
- Autó-motor
- wtcc
- túraautó-vb
- michelisz norbert
- honda racing
- nagy dániel
- zengő motorsport
- argentína
Az élről ütötték ki Micheliszt Argentínában
További Autó-motor cikkek
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
Változott az állás a szombati időmérő után, melyen Michelisz Norbert remekül teljesített, miután a címvédő José María López Citroënjében motort kellett cserélni. Az argentin ezért a fordított rajtrácsos nyitó futamot a mezőny végéről kezdte a 10. hely helyett.
A nyitó futam rajtja után vesztett ugyan egy helyet a 9. pozícióból induló Michelisz, de amikor a hétvége meglepetésének, a beugró újonc helyi Esteban Guerrierinek ki kellett állnia a Chevrolet-val, már vissza is kapta a helyét.
A világbajnokság élmezőnye 8 versenyhétvége után
- José María López, Citroën – 284 pont
- Tiago Monteiro, Honda – 167
- Yvan Muller, Citroën – 160
- Rob Huff, Honda – 158
- Mehdi Bennani, Citroën – 144
- Michelisz Norbert, Honda – 143
- Nicky Catsburg, Lada – 139
- Tom Chilton, Citroën – 130
- Gabriele Tarquini, Lada – 104
- Tom Coronel, Chevrolet – 102
A nagy izgalmak nem is ekkor, hanem a futam második felében, a nyolcadik körben jöttek. Eddig tudta ugyanis tartani a második helyét John Filippi a Chevyben, és amint elkezdte támadni mindenki, gyorsan megkavarodott a sorrend. Ebben a kavarodásban a 18. helyről elképesztő tempóban zárkózó López is el ment Michelisz mellett, ám a magyar túraautós közben lenyomta Mehdi Bennanit, így pozíciót nem vesztett.
Sőt, Tom Coronel, majd John Filippi remek megelőzésével már a hatodik helyen volt, és itt is ért célba. Az élen Tom Chilton végig jól ment, mögötte Filippi hátracsúszása után a hondás Rob Huff, illetve a citroënes Yvan Muller kerültek még a dobogóra. Nagy Dániel két kiesőnek és a futamot tesztelésre használó volvós Robert Dahlgrennek köszönhetően a 15. lett. Michelisz egyik előzését, a Filippi ellenit viszont vizsgálta a versenybíróság, de rendben találták a manővert.
A WTCC 2016-os argentin nyitó futamának pontszerzői
- Tom Chilton – Citroën
- Rob Huff – Honda
- Yvan Muller – Citroën
- Tiago Monteiro – Honda
- José María López – Citroën
- Michelisz Norbert – Honda
- Tom Coronel – Chevrolet
- Mehdi Bennani – Citroën
- James Thompson – Chevrolet
- John Filippi – Chevrolet
Az élről tolták le Micheliszt a Citroënek
A második futam tökéletesen indult Michelisznek, a második helyről indulva az első kanyarban már vezetett, majd miután visszaverte López támadását, minimális előnyt is tudott szerezni a kétszeres címvédővel szemben.
Az előny tényleg minimális volt, López folyamatosan támadott, de mivel csapattársa, Muller ott volt az argentin nyakán, sokkal óvatosabban mehetett csak Michelisz ellen, hogy ne veszítsen pozíciót egy kockázatosabb előzési kísérlettel. Ez viszont csak öt körig segítette a magyar túraautóst, ekkor a Citroën a rádióban közölte, hogy a francia nem támadja majd az argentint, két körrel később pedig együttes erővel le is nyomták Micheliszt.
Sőt, a dupla előzésből még rosszabb lett, Muller kisodródás közben nem hagyott helyet Michelisznek, aki így a sóderágyba tudott csak menekülni, vissza is esett a harmadik helyről a nyolcadikra. Ezt a végéig meg is tartotta, de így mindkét futamon két csapattársa mögött végzett, fontos világbajnoki pontokat veszítve. A futamot a hazai pályán versenyző López nyerte, mögötte Tom Coronel és Rob Huff végeztek.
A WTCC 2016-OS ARGENTIN FŐ FUTAMÁNAK PONTSZERZŐI
- José María López – Citroën
- Tom Coronel – Chevrolet
- Rob Huff – Honda
- Tiago Monteiro – Honda
- Yvan Muller – Citroën
- Esteban Guerrieri – Chevrolet
- Mehdi Bennani – Citroën
- Michelisz Norbert – Honda
- Tom Chilton – Citroën
- John Filippi – Chevrolet
Borítókép: Michelisz Norbert az argentin WTCC-hétvégén. Francois Flamand / FIA WTCC Media, DPPI