Egy nagy nehezítést megúszott Michelisz a szezonzáróra
Hihetetlenül szoros a túraautó-világbajnokság állása az utolsó, katari forduló előtt, hiszen a volvós Thed Björk 6,5 ponttal vezet csak Michelisz Norbert előtt. A harcot nem a büntetősúlyok elosztása fogja eldönteni, a csütörtökön kihirdetett táblázat szerint ugyanis a Volvo és a Honda is maximális, 80 kilós pluszsúlyon fog majd futni, ráadásul Rob Huff makaói szupertempójának köszönhetően az ott 0 kilós Citroënek is közel kerülnek a vb-címért harcoló pilóták autóihoz.
![95af518bc409baa9f881effcb2294470](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1885/18855/188553/18855311_e7b06c10d51ead5de388085b45ecdb29_wm.jpg)
Michelisz Norbert legutóbbi blogbejegyzésében arról is írt, hogy megint tudatosan figyelt arra, nehogy túl gyors legyen, és ezzel esetleg hátrányba kerüljön Katarban, a taktika bejött. Tavaly a Volvo úgy volt gyorsabb Losailban, hogy 30 kilóval könnyebb volt a Hondánál – azóta a japán gyártó kocsijai sokat javultak a gyors pályákon, de az idei tapasztalatok alapján még mindig volt minimális előny előny a svédeknél – Monzában Thed Björk, a Nürburgringen pedig Nicky Catsurg győzött, előbbin azonos súlyon volt a két gyártó, utóbbin a Hondának minimális előnye is volt.
A súlytáblázat mellé érkező Honda-közleményből az is kiderült, hogy Tiago Monteiro a szezonzárón sem lesz ott, a szeptemberben tesztbalesetet szenvedő portugált sorban harmadszor Esteban Guerrieri helyettesíti majd.
A WTCC idei utolsó, katari hétvégéjét november 30-án és december 1-én rendezik majd, csütörtökön két szabadedzést rendeznek, az időmérő és a két futam is pénteken lesz majd.
A Katarra kiosztott pluszsúlyok:
- Volvo S60 TC1 +80kg
- Honda Civic WTCC +80kg
- Citroën C-Elysée WTCC +60kg
- Chevrolet RML Cruze TC1 +10kg
- Lada Vesta WTCC +10kg