A versenybírókon múlik, folytathatják-e Szalayék a Dakart
További Autó-motor cikkek
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
Nehéz döntést kellett meghoznia a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettősnek a Dakaron. Miután a sorban harmadik napon a harmadik önindítójuk ment tönkre, két választásuk maradt: vagy kikanyarodnak két ellenőrzőpont között a műútra, vagy újra a sivatagban éjszakáznak. Mivel a negyedik szakaszt utolsóként kezdték meg, és nem jött mögöttük senki, aki behúzhatta volna őket a célba, az előbbi mellett döntöttek, így viszont a versenybírók döntésén múlik, folytathatják-e a Dakart, olvasható a páros összefoglalójában.
Szalayék már a negyedik szakasznak is nehézségek árán tudtak nekiállni, egész este szerelni kellett a dűnéről leesett Opelt, aminek aztán útban a tábor felé leállt az egyik hengersora is, így újabb szerelés, majd gyors rajt következett.
A negyedik szakaszon aztán kilyukadt a hűtőtartályuk, a gondot csak a második ellenőrzőpontra visszakanyarodva, egy versenybíró ötletével tudták megoldani: az egyik lámpatartó csavarral tömték be a lyukat.
Az újabb probléma a dűnék között érte őket, Szalay egy hirtelen feltűnő kamion miatt megállt, lefulladt, de nem sikerült újra beindítani a kocsit. A kamion ugyan segített nekik elindulni, de addigra már kezdett lemenni a nap, így
Túl nagy kockázatvállalást jelentett volna, ha egy szál egyedül bemegyünk a dűnék közé a vaksötétben, főleg úgy, hogy senkire sem számíthattunk, egyszerűen azért, mert mögöttünk már nem jött senki
– mondta Bunkoczi.
Szalayék a versenybírók döntésében bízhatnak, hogy folytathassák majd a versenyt. Mivel a negyedik szakaszon azoknak, akik este hatig nem érték el a harmadik ellenőrzőpontot, kötelező volt a műúton kikerülni a dűnéket, van esélyük arra, hogy büntetéssel versenyben maradjanak, bár Szalayék helyzete némileg eltér a kötelezően kerülőkétől.
Eredmények, 4. szakasz, San Juan de Marcona és környéke, 444 km
autósok
- Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, monacói, Peugeot) 3:57:53 óra
- Carlos Sainz, Lucas Cruz (spanyol, Peugeot) 1:35 perc hátrány
- Stephane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Peugeot) 3:16
Összetettben: 1. Peterhansel, Cottret 10:36:07 óra, 2. Loeb, Elena 6:55 perc hátrány, 3. Sainz, Cruz 13:06 p. h.
motorosok
- Adrien van Beveren (francia, Yamaha) 4:08:23 óra
- Xavier de Soultrait (francia, Yamaha) 5:01 perc hátrány
- Matthias Walkner (osztrák, KTM) 7:10 p. h.
...79. DÉSI JÁNOS (KTM) 2:26:21 óra hátrány
Összetettben: 1. Van Beveren 11:03:23 óra, 2. Pablo Quintanilla (chilei, Husqvarna) 1:55 perc hátrány, 3. Kevin Benavides (argentin, Honda) 3:15 p. h., ...87. DÉSI 7:47:41 óra hátrány
A mezőny Perun, Argentínán és Bolívián halad keresztül, 9000 kilométert teljesít, és 14 szakasz után január 20-án az argentínai Córdobában ér célba.
Szerdán a San Juan de Marcona és Arequipa közötti 932 kilométeres etap vár a versenyzőkre, ebből 268 kilométer lesz a gyorsasági, írja az MTI a következő szakaszról.
(Borítókép: Frederic Le Floc/dakar.hu)