Alonsóék rajt-cél győzelmet arattak Spában
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Az utolsó óráig semmi izgalomtól nem kellett tartania az élről induló 8-as számú Toyotának a spái 6 órás futamon a 2018-19-es endurance-vb szezonnyitóján: a Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Nakadzsima Kazuki hármas által vezetett kocsi óriási előnnyel ment az élen, nagyban annak köszönhetően, hogy a másik gyári LMP1-es kocsit, a másik Toyotát kizárták az időmérőről adminisztratív gond miatt, így Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López elvesztették az első rajthelyüket.
Sőt, egy kör hátránnyal kezdhették meg csak a futamot, amit menet közben ledolgoztak, de ha egy órával a leintés előtt Matevosz Iszaakjan nem csapódik a falba az SMP Racing LMP1-esével. Mivel a mentés idejére jött a safety car, a két Toyota egészen közel került egymáshoz, és az utolsó óra első felében Mike Conway 6-8 másodperc lemaradással követte Fernando Alonsót, utána viszont villámgyorsan utolérte.
A 150. körben végre centikre kerültek egymáshoz, majd az utolsó kiállás után is maradt a minimális különbség, de Alonso végül szűk két másodperces különbséggel nyerni tudott.
A verseny legsúlyosabb balesete a Ford GT-vel induló Harry Tincknellé volt, ugyanott állt a falba , ahol a pénteki időmérőn Pietro Fittipaldi.
Safety car out, accident of #67 Ford at Raidillon 🙀😿
— WEC (@FIAWEC) May 5, 2018
Driver @HarryTincknell managed to get out of the car. #6hSpa #WEC pic.twitter.com/f0kSSbLiiN
Technikai problémák nélkül leginkább csak a két Toyota között várható nagy verseny a győzelmekért, a mögöttük legjobb (már privát) LMP1-es csapat, a Rebellion Racing két körrel kapott ki a versenyben, vagyis a gyári Toyoták megszoríthatatlannak tűnnek. Hogy érezzük az egyes kategóriák közötti sebességkülönbséget, jöjjön Fernando Alonso, ahogy egy egész sor GT-kocsi mellett elhúz a Kemmel egyenesben.
A szezon követekző állomása már a legendás Le Mans-i 24 órás verseny lesz június 16-17-én, Fernando Alonso elsősorban azért szállt be az endurance-vb-be, hogy ezen a versenyen nyerjen.
A spái kategóriagyőztesek
- LMP1: Toyota Gazoo Racing #8 – Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Nakadzsima Kazuki
- LMP2: Racing Team Nederland #26 – Giedo van der Garde, Jan lammers, Frits van Eerd
- LM GTE PRO: Ford Chip Ganassi Team UK #66 – Stefan Mücke, Oliver Pla, Billy Johnson
- LM GTE AM: Aston Martin Racing #98 – Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda