- Sport
- Autó-motor
- wtcr
- wtcr2018
- nürburgring nordschleife
- túraautó-világkupa
- zengő motorsport
- szabó zsolt dávid
- michelisz norbert
Csúnyán odaverte magát az egyik Zengő-pilóta az esős Nordschleifén
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Eső miatt igazából csak egy tanulságot vonhatunk le a WTCR nürburgring-nordschleifei első szabadedzéséből, amit a Zengő-pilóta Szabó Zsolt Dávid balesete zárt, ez pedig az, hogy a tavalyi DTM-bajnok, a futamra szabadkártyával beugró René Rast valóban piszok gyors pilóta. A német még azelőtt ment edzésgyőzelmet érő időt (9:29,163-mal), hogy az eső igazán rákapott volna, és a pilóták rá lettek volna kényszerítve, hogy esőgumira váltsanak.
A világ egyik legnehezebb pályájának tartott Nürburgring-Nordschleifén a többség nagyon óvatosan ment végig az esőben, két nagyobb kicsúszás így is volt – sajnos az időjárási körülmények miatt egyiket sem láttuk, a pálya mellett átvonuló elektromos vihar miatt ugyanis a közvetítőhelikopterek nem hagyhatták el a célegyenes környékét, a belső kamerák képét továbbító repülő pedig nem szállhatott fel.
Az edzés első felében a háromszoros brit túraautó-bajnok Gordon Shedden verte oda az Audiját, a felfüggesztése sérült, így jó 20-22 percébe került, mire a pálya elejéről visszajutott a garázsba.
Az edzés végén aztán a Zengő-pilóta Szabó Zsolt Dávid csapta oda a Cupra Leónját, méghozzá eléggé, ugyanis keresztben, a pálya közepén állt meg, majd úgy szedte össze a bal hátsó felfüggesztés rugóját a pályáról.
Szabó rendben volt, a kocsiból kiszállva egyből jelzett telefonon a csapatnak, hogy mi a helyzet vele és az autóval, de ahogy az várható volt, a csapat nem tudta percek alatt összerakni a kocsit a 12.30-as második szabadedzésre. A Leopard Lukoil gyorsabb volt, ők a második szabadedzésre már ki tudták küldeni Sheddent, igaz, kisebb volt a kár a kocsiban.
Az edzésen Rast mögött a Sébastian Loeb Racing két Volkswagenje, Rob Huff és Mehdi Bennani zárt az élen, Michelisz Norbert már esőgumikkal lett a 15. A legjobb hyundaios Yvan Muller lett még szárazabb pályán, ő a hatodik helyet érő kört futotta.
Rast uralja
A második 40 perces edzés legvégére eredt el újra az eső, úgyhogy többnyire száradó pályán próbálkozhatott a 26 pilóta – egyedül Szabó nem futott mért kört egyébként. A második edzést az elsőhöz hasonlóan a DTM-bajnok René Rast nyerte, a második viszont a a világbajnok Thed Björk lett úgy, hogy a hétvége előtt életbe lépő büntetősúly-rendszer értelmében a Hyundaiok lettek a mezőny legnehezebb kocsijai, a Hondáknál 40, mindenki másnál 60 kilóval többet cipelnek csak a WTCR-rendszer alapján, és ebben még nincs benne a TCR súlyrendszere.
Björk mögött az audis Jean-Karl Vernay, a hondás Yann Ehrlacher, majd a hyundaios Michelisz Norbert zárták az első ötöt. Meglepetésre a top 10-be éppen befért az egyik Alfa Romeo, Gianni Morbidelli, de csapattársa, Fabrizio Giovanardi sem volt sokkal lemaradva mögötte, ő a tizenkettedik lett a mezőny többségénél kisebb motorral. Nagy Norbert a 21. lett.