Csúnyán odaverte magát az egyik Zengő-pilóta az esős Nordschleifén

2018.05.10. 12:24

Eső miatt igazából csak egy tanulságot vonhatunk le a WTCR nürburgring-nordschleifei első szabadedzéséből, amit a Zengő-pilóta Szabó Zsolt Dávid balesete zárt, ez pedig az, hogy a tavalyi DTM-bajnok, a futamra szabadkártyával beugró René Rast valóban piszok gyors pilóta. A német még azelőtt ment edzésgyőzelmet érő időt (9:29,163-mal), hogy az eső igazán rákapott volna, és a pilóták rá lettek volna kényszerítve, hogy esőgumira váltsanak.

A világ egyik legnehezebb pályájának tartott Nürburgring-Nordschleifén a többség nagyon óvatosan ment végig az esőben, két nagyobb kicsúszás így is volt – sajnos az időjárási körülmények miatt egyiket sem láttuk, a pálya mellett átvonuló elektromos vihar miatt ugyanis a közvetítőhelikopterek nem hagyhatták el a célegyenes környékét, a belső kamerák képét továbbító repülő pedig nem szállhatott fel.

Az edzés első felében a háromszoros brit túraautó-bajnok Gordon Shedden verte oda az Audiját, a felfüggesztése sérült, így jó 20-22 percébe került, mire a pálya elejéről visszajutott a garázsba.

Az edzés végén aztán a Zengő-pilóta Szabó Zsolt Dávid csapta oda a Cupra Leónját, méghozzá eléggé, ugyanis keresztben, a pálya közepén állt meg, majd úgy szedte össze a bal hátsó felfüggesztés rugóját a pályáról.

A pályán keresztben megálló Szabó Zsolt Dávid
A pályán keresztben megálló Szabó Zsolt Dávid

Szabó rendben volt, a kocsiból kiszállva egyből jelzett telefonon a csapatnak, hogy mi a helyzet vele és az autóval, de ahogy az várható volt, a csapat nem tudta percek alatt összerakni a kocsit a 12.30-as második szabadedzésre. A Leopard Lukoil gyorsabb volt, ők a második szabadedzésre már ki tudták küldeni Sheddent, igaz, kisebb volt a kár a kocsiban.

Az edzésen Rast mögött a Sébastian Loeb Racing két Volkswagenje, Rob Huff és Mehdi Bennani zárt az élen, Michelisz Norbert már esőgumikkal lett a 15. A legjobb hyundaios Yvan Muller lett még szárazabb pályán, ő a hatodik helyet érő kört futotta.

Rast uralja

A második 40 perces edzés legvégére eredt el újra az eső, úgyhogy többnyire száradó pályán próbálkozhatott a 26 pilóta – egyedül Szabó nem futott mért kört egyébként. A második edzést az elsőhöz hasonlóan a DTM-bajnok René Rast nyerte, a második viszont a a világbajnok Thed Björk lett úgy, hogy a hétvége előtt életbe lépő büntetősúly-rendszer értelmében a Hyundaiok lettek a mezőny legnehezebb kocsijai, a Hondáknál 40, mindenki másnál 60 kilóval többet cipelnek csak a WTCR-rendszer alapján, és ebben még nincs benne a TCR súlyrendszere.

Björk mögött az audis Jean-Karl Vernay, a hondás Yann Ehrlacher, majd a hyundaios Michelisz Norbert zárták az első ötöt. Meglepetésre a top 10-be éppen befért az egyik Alfa Romeo, Gianni Morbidelli, de csapattársa, Fabrizio Giovanardi sem volt sokkal lemaradva mögötte, ő a tizenkettedik lett a mezőny többségénél kisebb motorral. Nagy Norbert a 21. lett.