A mutató egyértelmű, Michelisz agyonveri a mezőnyt
További Autó-motor cikkek
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
Július közepe, vagyis két és fél hónapos kihagyás után folytatódik a túraautó-világkupa, ráadásul egyből egy hosszított kínai kiruccanással, hiszen szeptember 29-30-án Ningpóban, majd rá egy hétre a vuhani utcai pályán versenyez a WTCR mezőnye.
A tíz versenyhétvégéből álló szezon hatodánál a 202 pontos Gabriele Tarquini vezeti a bajnokságot, mögötte a 199 pontos Yvan Muller, majd a 176 pontos Michelisz Norbert jön – mindhárman Hyundaijal versenyeznek –, de van egy mutató, ami alapján minden magyar szurkoló bizakodhat a szezon utolsó 12 versenye előtt.
Illetve nem csak a versenyek, hanem már az időmérők miatt is. Jamie O'Leary motorsportszakértő, egyben a Honda-csapatok sajtósa még szeptember közepén szedte össze, hogyan is szerepeltek a WTCR-pilóták az eddigi 12 időmérőn.
O'Leary arra jutott, hogy még a Zandvoortra kapott indokolatlanul nagy Hyundai-büntetéssel együtt is
Michelisz a világkupamezőny legjobbja egy körön
– a holland futamokra lényegében ellehetetlenített Hyundaijal szerzett 20. és 14. rajthelyekkel együtt is 4,6 Michelisz átlagos rajtpozíciója, ami majdnem 2,5 rajtkockával jobb, mint a második legjobb Yann Ehrlacher-é.
Azt, hogy mennyire Michelisz lóg ki felfelé ebben a mutatóban, az is jól jelzi, hogy amíg ő 2,4-gyel előzi a második legjobbat, addig a 2-8. helyeken álló hét pilóta összesen 1,7 rajthelyátlagon belül van.
A rajtpozíció persze nem minden – a szezonban eddig három pole pozíciót szerző Micheliszt
is hátráltatta, ezért is kellett várnia a legutóbbi versenyig, a Slovakia Ring legtöbb pontot érő futamáig az első idei győzelmére. Garancia persze nincs, hogy a hasonló problémák elkerülik a maradék négy hétvégén, a kiemelkedő időmérős teljesítménye elég jó előjel a folytatásra.
Ami a büntetősúlyokat illeti, a Hyundai és a Volkswagen kapták a maximális, 60 kilós WTCR-súlyt, mögöttük a Honda és az Audi jön 50-50 kilóval, majd Cupra (30 kg), Peugeot (20 kg) és Alfa Romeo (0 kg) a sorrend. A TCR egyelőre nem közölt változást a kategórián belüli büntetőrendszer változásáról, ha marad minden a szeptember eleji állapotok szerint, a Hyundai lesz a mezőny legnehezebb autója, 10 kg-val előzi a Volkswagen, Honda párost és 20-szal az Audit.
A Ningpóban érvényes esélykiegyenlítő-táblázat
Autó | Hasmagasság | WTCR-büntetősúly | BoP-büntetősúly | Motorerő | Versenysúly |
Hyundai i30 N TC | 90 mm | +60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 325 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | +60 kg | -10 kg | 100 % | 1 315 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | +50 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 315 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | +50 kg | -10 kg | 100 % | 1 305 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | +30 kg | -20 kg | 100 % | 1 275 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | +20 kg | -20 kg | 102,5 % | 1 265 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | +0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Egy éve Kínában óriási eső fogadta a mezőnyt, lényegében nem is lehetett rendes versenyt tartani, a második futamot félbe is szakították, így csak félpontokat osztottak akkor.
A WTCR ningpói hétvégéjének programja
szeptember 28,. péntek
- 6.40-7.10 – Első szabadedzés
- 9.20-9.50 – Második szabadedzés
szeptember 29., szombat
- 5.00-5.30 – Első időmérő
- 9.30-10.00 – Első futam (13 kör)
szeptember 30., vasárnap
- 3.00-4.00 – Második időmérő
- 8.20-8.50 – Második futam (13 kör)
- 9.40-10.10 – Harmadik futam (16 kör)