Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

2,5 hónap után nyert két pontot Michelisz a WTCR-ben

2018.09.27. 17:42

Kihirdette az FIA, vagyis a Nemzetközi Automobil Szövetség az ítéletét abban a fellebbezési ügyben, amit még a túraautó-világkupa legutóbbi, július közepén rendezett Slovakia Ring-i hétvégéjén nyújtott be két Honda-csapat, a Boutsen Ginion Racing és a Münnich Motorsport.

Ez volt az a hétvége, amikor Michelisz Norbertéket, pontosabban négyből három Hyundait kizártak az első időmérőről szabálytalan turbóteljesítmény miatt, majd később hasonló probléma ütötte fel a fejét a két Honda Civickel induló csapatnál is: ahogy korábban a Hyundainál, úgy náluk is a megadott határértéknél nagyobb turbóteljesítményt mértek.

A hétvége utáni napokban kiderült, mi állt az eset mögött. A túraautós sorozatból ismert esélykiegyenlítő-rendszert (Balance of Performance, BoP) a TCR-szabályrendszer alapján működő versenyszériákban a TCR-jogokat birtokló WSC felügyeli, még a WTCR-ben is, ami az FIA alá tartozik. Csakhogy Szlovákiában az FIA-ellenőrük egy új BoP-táblázattal a kezükben jelentek meg, és ez alapján mutatták, hogy gond van a Hyundaijokkal, majd a Hondákkal.

A Hyundainál elfogadták a döntést a dél-koreai szakemberek még úgy is, hogy a rendszer szerint ezredmásodpercre mentek csak a BoP-ben rögzített 97,5 százalékos motorerő fölé, ráadásul nem is mért körön, valódi előnyhöz tehát nem jutottak. A Honda viszont nem törődött bele, és mind a Boutsen Ginion, mind a Münnich fellebbezést adott be, így a szlovákiai hétvége második és harmadik futamának végeredménye a mostani döntésig ideiglenes maradt.

Az FIA a szeptember 17-i meghallgatás után arra a döntésre jutott, hogy a Münnich Motorsport sikerrel fellebbezett, mert a hétvégére a WSC, és nem az FIA által előírt határértéket kellett figyelembe venni, a Boutsen viszont elbukta a fellebbezést, náluk ugyanis még a WSC által rögzített rend szerint is túl erős volt a Honda motorja helyenként.

A Boutsen ezzel a második futamról – a WTCR-ből azóta már távozott – Benjamin Lessennes ötödik, a harmadik futamról pedig Tom Coronel nyolcadik helyét vesztette el.

A döntés az egy-egy helyen módosult futam-végeredmények mellett azért is fontos, mert így biztossá vált, hogy a csapatoknak csak a WSC által meghatározott határértékekre kell figyelniük, az FIA-nek nincs beleszólása a WTCR-ben alkalmazott Balance of Performance-be.

A módosított végeredmény érdemi változást is hozott az összetettben, az élen álló három pilóta közül Michelisz Norbert nyert két pontot, így a csapattárs Gabriele Tarquini mögött már csak 24, a második Yvan Muller mögött pedig csak 21 ponttal jön az első kínai versenyhétvége előtt.