Tovább szenved Michelisz Vuhanban
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
A szombati motorcsere sem segített Michelisz Norberten, a vasárnapi időmérőn is szenvedett a Hyundaijal a magyar túraautós a WTCR második kínai, vuhani hétvégéjén, és ami külön aggasztó volt, hogy amíg három márkatársa, Thed Björk, Yvan Muller és Gabriele Tarquini 1,5 tizedmásodpercen belül volt attól, hogy bejusson az időmérő második szakaszába, és top 10-es rajthelyért menjen, addig Michelisz tőlük 5-6 tizedre autózott csak.
Björkék végül a 14-16. rajthelyet szerezték meg, amivel a pontszerzés is meglehet akár, ha valaki hibázik előttük a mezőnyben, Michelisz viszont csak a 22. helyről indulhat mindkét vasárnapi futamon – innen csodára lenne szüksége akár csak egy pont megszerzésére is. A két Zengő-pilóta sem lesz kedvezőbb helyzetben, Szabó Zsolt Dávid a 19., Nagy Norbert Michelisz mögül, a 23. helyről indulhat majd.
A 12 továbbjutó hely felét a hat Audi vitte, a szombaton remeklő Pepe Oriola viszont ezúttal éppen csak, hogy becsúszott a még továbbjutást jelentő 12. helyre. A spanyol helyett ezúttal a kínai Ma Csing-hua okozott meglepetést elöl, aki a második helyen ment tovább a Hondával. A Hyundaiokhoz hasonlóan elvérzett viszont Yann Ehrlacher és Rob Huff is.
A Q1 és a Q2 között (mivel városi pályán van a mezőny, ezért mindkettő hosszabb volt a szokottnál, 30, illetve 15 perc állt rendelkezésre a pilótáknak) hosszabb szünetet kellett tartani, amíg megszerelték a 8-as kanyar rázóköveit.
Szünet jött aztán a Q2 és a Q3 között, ugyanis a leintés után Pepe Oriola a falba csúszott a célegyenesbe vezető kanyarban – a spanyol nagyon nyomta neki, hátha befér a top 5-be, de picit szélesen vette a kanyart. A fordított rajtrácsos pole-t érő 10. helyet Mehdi Bennani szerezte meg a Volkswagennel – Aurélien Panis ezrede ugyanolyan időt ment, mint a marokkói, de Bennani érte el előbb az 1:23,148-at, így a francia a 11. helyre csúszott – , a top 5-be négy Audi (Gordon Shedden, Jean-Karl Vernay, Frédéric Vervisch, Denis Dupont), illetve a hondás Esteban Guerreri jutottak be.
Guerrieri egyből egy rontott körrel kezdett, ami megpecsételte az 5. rajthelyét, bár lehet, hogy a legjobbjával sem tudta volna felvenni a versenyt a négy Audival. Az élen szombathoz hasonlóan a Leopard Racing egyik kocsija zárt, ezúttal Gordon Shedden szerezte meg első WTCR-pole pozícióját.
A két vasárnapi futam 9.45-kor és 11.05-kor rajtol.
A WTCR második vuhani időmérőjének végeredménye
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Q1 | Q2 | Q3 |
1. | 52 | Gordon Shedden | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 1:23,207 | 1:22,498 | 1:22,776 |
2. | 22 | Frédéric Vervisch | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | 1:23,052 | 1:22,826 | 1:22,825 |
3. | 20 | Denis Dupont | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | 1:23,040 | 1:22,960 | 1:22,959 |
4. | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 1:22,824 | 1:22,718 | 1:23,022 |
5. | 86 | Esteban Guerrieri | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:23,133 | 1:23,007 | 1:23,744 |
6. | 23 | Nathanaël Berthon | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 1:23,201 | 1:23,051 | |
7. | 74 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra León TCR | 1:23,330 | 1:23,068 | |
8. | 7 | Aurélien Comte | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 1:23,310 | 1:23,081 | |
9. | 55 | Ma Csing-hua | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:22,963 | 1:23,083 | |
10. | 25 | Mehdi Bennani | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 1:23,328 | 1:23,148 | |
11. | 21 | Aurélien Panis | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 1:22,968 | 1:23,148 | |
12. | 31 | Kevin Ceccon | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 1:23,115 | 1:23,333 | |
13. | 12 | Rob Huff | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 1:23,342 | ||
14. | 11 | Thed Björk | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 1:23,346 | ||
15. | 48 | Yvan Muller | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 1:23,433 | ||
16. | 30 | Gabriele Tarquini | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 1:23,488 | ||
17. | 27 | John Filippi | Campos Racing | Cupra León TCR | 1:23,547 | ||
18. | 42 | Timo Scheider | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:23,578 | ||
19. | 66 | Szabó Zsolt Dávid | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 1:23,656 | ||
20. | 70 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 1:23,663 | ||
21. | 68 | Yann Ehrlacher | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:23,709 | ||
22. | 5 | Michelisz Norbert | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 1:23,937 | ||
23. | 8 | Nagy Norbert | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 1:23,995 | ||
24. | 9 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 1:24,150 | ||
25. | 88 | Fabrizio Giovanardi | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 1:24,931 |