Lökést kapott a dobogóhoz a Michelisz-csapat
További Autó-motor cikkek
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
- Történelmet írt a Ferrari magyar tehetsége
Kedvező helyzetből várhatja a M1RA, Michelisz Norbert csapata a TCR Európa-kupa barcelonai szezonzáróját, legalábbis ami a büntetősúlyokat illeti, és erre a „támogatásra” szükségük is lesz, ha dobogós helyre szeretnék juttatni a csapat pilótáját, Nagy Dánielt – természetesen még arra is van esély, hogy a csapat is elcsípjen egy dobogós helyet az összesítésben.
Barcelonában az Audi lesz a legnehezebb autó a maga 1 315 kilós összsúlyával, ez a bajnokság második helyén álló Jean-Karl Vernaynek rossz hír, ahogy a csapatok között negyedik Leopardnak is. Tíz kilóval lesz könnyebb náluk a Honda Civic – náluk az összetett-negyedik Tassi Attila, illetve a hatodik helyen álló Josh Files reménykedhet jó hétvégében, de csapatuk, a Hell Energy Racing with KCMG szempontjából sem mindegy, hogy 1 305 kilóval mire mennek majd, hiszen 7 pontra jönnek csak az összetettben a hyundaios Target Competition mögött. A KCMG a jó szereplés érdekében bővít is Barcelonára, a TCR Germanyből beugró Mike Halder kap egy harmadik Hondát a spanyol hétvégére.
A Hyundai, vagyis a M1RA-kocsi a harmadik legnehezebb lesz 1 285 kilóval, ami azt jelenti, hogy a franciaországi szezonnyitó és a hungaroringi versenyek után most lesznek a legkedvezőbb helyzetben (a többi hétvégén végig a Hyundai volt a legnehezebb, néha megosztva), 30 kilóval a súlyrekorder alatt. Nagy Dániel 114 ponttal ötödik az összetettben, 20 pontra van a dobogó harmadik helyén álló Dusan Borkovictól, aki a monzai balhéja miatt elképzelhető, hogy nem is indulhat majd a szezonzárón. Azt egyelőre nem tudni, ki lesz Nagy csapattársa Barcelonában, de az biztos, hogy nem a Monzában a M1RA-hoz beszálló Nicola Baldan, akit a nyári sérülése után orvosai eltanácsoltak a további vezetéstől, amíg teljesen rendbe nem jön.
A bajnokságot vezető Mikel Azcona 1275 kilós Cuprába ülhet majd be, vagyis amellett, hogy ő áll az összetett élén, még az élmezőny legkönnyebb autóját is kapja majd hazai pályán, vagyis kvázi csak hatalmas műszaki probléma esetén veszheti el a bajnoki címet.
Az összetett élmezőnye: Mikel Azcona 164 pont, Jean-Karl Vernay 145, Dusan Borkovic 134, Tassi Attila 123, Nagy Dániel 114, Josh Files 109
A csapatverseny élmezőnye: Target Competition 239 pont, Hell Energy Racing with KCMG 232, PCR Sport 196, Leopard Lukoil Team 183, M1RA 159
A TCR Európa-kupa barcelonai menetrendje
október 19., péntek
- 11.55-12.25 Első szabadedzés
- 16.05-16.30 Második szabadedzés
október 20., szombat
- 11.45-12.20 Időmérő
- 17.30-18.00 Első futam (23 perc +1 kör)
október 21., vasárnap
- 15.55-16.25 Második futam (23 perc +1 kör)
A TCR Európa-kupa barcelonai büntetőtáblázata
Autó | Hasmagasság | TCR Eu-súly | BoP-súly | Turbóerő | Összsúly |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 60 | -10 kg | 100 % | 1 315 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 40 | 0 kg | 97,5 % | 1 305 kg |
Hyundai i30 N TC | 90 mm | 20 | 0 kg | 97,5 % | 1 285 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 30 | -20 kg | 100 % | 1 275 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 10 | -10 kg | 100 % | 1 265 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 | -20 kg | 102,5 % | 1 245 kg |
Subaru WRX STI TCR | 70 mm | 0 | -20 kg | 100 % | 1 245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | 0 | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |