Judit
2 °C
7 °C

Lökést kapott a dobogóhoz a Michelisz-csapat

2018.10.12. 14:53

Kedvező helyzetből várhatja a M1RA, Michelisz Norbert csapata a TCR Európa-kupa barcelonai szezonzáróját, legalábbis ami a büntetősúlyokat illeti, és erre a „támogatásra” szükségük is lesz, ha dobogós helyre szeretnék juttatni a csapat pilótáját, Nagy Dánielt – természetesen még arra is van esély, hogy a csapat is elcsípjen egy dobogós helyet az összesítésben.

Barcelonában az Audi lesz a legnehezebb autó a maga 1 315 kilós összsúlyával, ez a bajnokság második helyén álló Jean-Karl Vernaynek rossz hír, ahogy a csapatok között negyedik Leopardnak is. Tíz kilóval lesz könnyebb náluk a Honda Civic – náluk az összetett-negyedik Tassi Attila, illetve a hatodik helyen álló Josh Files reménykedhet jó hétvégében, de csapatuk, a Hell Energy Racing with KCMG szempontjából sem mindegy, hogy 1 305 kilóval mire mennek majd, hiszen 7 pontra jönnek csak az összetettben a hyundaios Target Competition mögött. A KCMG a jó szereplés érdekében bővít is Barcelonára, a TCR Germanyből beugró Mike Halder kap egy harmadik Hondát a spanyol hétvégére.

A Hyundai, vagyis a M1RA-kocsi a harmadik legnehezebb lesz 1 285 kilóval, ami azt jelenti, hogy a franciaországi szezonnyitó és a hungaroringi versenyek után most lesznek a legkedvezőbb helyzetben (a többi hétvégén végig a Hyundai volt a legnehezebb, néha megosztva), 30 kilóval a súlyrekorder alatt. Nagy Dániel 114 ponttal ötödik az összetettben, 20 pontra van a dobogó harmadik helyén álló Dusan Borkovictól, aki a monzai balhéja miatt elképzelhető, hogy nem is indulhat majd a szezonzárón. Azt egyelőre nem tudni, ki lesz Nagy csapattársa Barcelonában, de az biztos, hogy nem a Monzában a M1RA-hoz beszálló Nicola Baldan, akit a nyári sérülése után orvosai eltanácsoltak a további vezetéstől, amíg teljesen rendbe nem jön.

A bajnokságot vezető Mikel Azcona 1275 kilós Cuprába ülhet majd be, vagyis amellett, hogy ő áll az összetett élén, még az élmezőny legkönnyebb autóját is kapja majd hazai pályán, vagyis kvázi csak hatalmas műszaki probléma esetén veszheti el a bajnoki címet.

Az összetett élmezőnye: Mikel Azcona 164 pont, Jean-Karl Vernay 145, Dusan Borkovic 134, Tassi Attila 123, Nagy Dániel 114, Josh Files 109

A csapatverseny élmezőnye: Target Competition 239 pont, Hell Energy Racing with KCMG 232, PCR Sport 196, Leopard Lukoil Team 183, M1RA 159

A TCR Európa-kupa barcelonai menetrendje

október 19., péntek

  • 11.55-12.25 Első szabadedzés
  • 16.05-16.30 Második szabadedzés

október 20., szombat

  • 11.45-12.20 Időmérő
  • 17.30-18.00 Első futam (23 perc +1 kör)

október 21., vasárnap

  • 15.55-16.25 Második futam (23 perc +1 kör)

A TCR Európa-kupa barcelonai büntetőtáblázata

Autó Hasmagasság TCR Eu-súly BoP-súly Turbóerő Összsúly
Audi RS3 LMS 70 mm 60 -10 kg 100 % 1 315 kg
Honda Civic Type R FK8 TCR 80 mm 40 0 kg 97,5 % 1 305 kg
Hyundai i30 N TC 90 mm 20 0 kg 97,5 % 1 285 kg
Cupra León TCR 70 mm 30 -20 kg 100 % 1 275 kg
Volkswagen Golf GTI TCR 70 mm 10 -10 kg 100 % 1 265 kg
Peugeot 308 TCR 70 mm 0 -20 kg 102,5 % 1 245 kg
Subaru WRX STI TCR 70 mm 0 -20 kg 100 % 1 245 kg
Alfa Romeo Giulietta TCR 70 mm 0 -40 kg 102,5 % 1 225 kg

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?