Minden a régi: Micheliszék a legkeményebben büntetettek között

D2uuA6dX0AAGdhc
2019.03.28. 13:28

Másfél héttel a szezon rajtja előtt, a túraautó-világkupa 2019-es idényét megelőző médiaesemény utáni órákban közölték a WTCR-re vonatkozó első idei büntetősúly-táblázatot. Pontosabban a TCR-sorozatokat felügyelő WSC a minden TCR-autóra érvényes táblázatot adta ki, amiben összesen 22 típus szerepel, de az egyszerűség kedvéért itt most csak a 7 WTCR-autóra vonatkozó táblázatot részletezzük.

A mezőnybe frissen érkező kínai modell, a Lynk & Co 03 TCR lett a marrákesi szezonrajtra a legkeményebben büntetett autó. A korábban a Volvóval vb-címet szerző Cyan Racing felügyeletével fejlesztett kocsi 1 355 kg-os súlyon versenyez majd, ráadásul a motorerőt is letekerték 97,5 százalékra, cserébe csak 80 mm-re emelték meg a hasmagasságot.

Ebben a kategóriában továbbra is a Hyundai i30 N TCR szenved leginkább,

tavalyhoz hasonlóan maradt 90 mm-en az autó, a motorerő is maradt 97,5 százalékon, de emellé csak 10 kilót kaptak a BoP, vagyis a Balance of Performance esélykiegyenlítő-rendszer keretében.

A TCR-sorozatokban ugyanis kettős büntetőrendszer van érvényben. A minden TCR-autóra vonatkozó BoP - ami a hasmagasságot, a motorerőt és a versenysúlyt is mozgathatja - mellett saját büntetősúly-rendszerrel is dolgoznak, ami a világ összes TCR-sorozatában tapasztalt eredmények alapján kompenzál. Ez utóbbi az első versenyhétvégén minden autóra vonatkozóan 60 kiló lesz, és majd később igazítják a látott eredmények alapján.

Ami a sorozat két magyar pilótáját, a hyundaios Michelisz Norbertet és a hondás Tassi Attilát illeti: a két kocsi azonos súlyon, 1 355 kilón, a mezőny második legnehezebb autójaként kezdi a szezont, Tassi viszont előnyben lesz, hiszen a Honda-motor erejének 100 százalékát használhatja majd, és papíron 10 milliméterrel lejjebb lehet majd a kocsi hasmagassága, már ha a megengedett legalacsonyabbra teszik a Hondát a magas rázókövekkel tarkított marrákesi utcai pályán.

Tavaly a Hyundai szintén második legnehezebbként, de a mostaninál 30 kilóval könnyebben dominálta a mezőnyt Marokkóban, ám akkor még teljes motorerőn és 20 mm-rel alacsonyabb hasmagasságon hajthattak.

Érdekes egyébként, hogy a WSC szerint a legerősebb jelenlegi TCR-autó a Hyundai második fejlesztésű túraautója, a Veloster N, ami a későbbi elektromos Hyundai versenyautó alapja lesz majd. Ez nem indul a WTCR-ben, ott Michelisz Norbert és három csapattársa az i30 N-t használják.

A WTCR-szezon április 6-7-én indul Marokkóban.