Micheliszék a legnehezebbek Zandvoortban
Bár a Hyundai lesz a legnehezebb a márkák között a WTCR mostani, zandvoorti hétvégéjén, a helyzetük nem lesz annyira tragikus, mint egy éve, amikor a WTCR-büntetősúlyok mellett még a teljesítménykiegyenlítő-táblázat (BoP) módosításával is ellehetetlenítették a dél-koreai márkát.
Az elmúlt három versenyhétvége eredményei alapján a Hyundai volt a leggyorsabb autó a mezőnyben, ezért Zandvoortban a maximális 60 kilós ballasztsúlyt kapják. A rendszer alapján a Honda a másik leggyorsabb (nekik 50 kiló jár), majd az Audi jön (40 kilóval), ám mivel a WTCR saját büntetősúly-rendszere a BoP-vel együtt van érvényben, a végleges összsúly sorrendje nem a ballasztsúlyok alapján alakul.
Frissítés: Csütörtök kora délután belenyúltak aztán a BoP-be is, a WTCR-újonc Lynk & Co kapott vissza 2,5 százalék motorerőt, cserébe plusz 10 kilót is rájuk pakoltak a BoP értelmében, vagyis Zandvoortban a Hyundaijal azonos súlyon, de alacsonyabb hasmagassággal és több motorerővel mennek majd.
Egy éve a Hyundai a kettős nehezítés miatt messze kilógott a mezőnyből, a kocsik hasmagasságát 100 mm-re emelték, emellett 1325 kilós összsúllyal a második legnehezebb kocsira is 40 kilót vertek, a többség viszont 70-100 kilóval volt könnyebb a szó szerint ellehetetlenített Hyundaioknál. Idén nem lesz ennyire vészes a helyzet, a Hyundai mögött 10 kilóval jön majd a Honda, majd egy nagyobb szakadék után az Audi 1295 kilóval.
A hétvégére könnyítést kapott a Volkswagen, amikben a szlovákiai hétvége előtt cseréltek motorverziót, így papíron a Nürburgringig fix 60 kilós pluszsúllyal indult volna a négy VW, de a szervezők ezt most megfelezték 30 kilóra.
A WTRC zandvoorti hétvégéjének programja
május 17., péntek
- 12.45-13.30 Első szabadedzés
- 15.20-15.50 Második szabadedzés
május 18., szombat
- 08.05-08.35 Első időmérő
- 14.35-15.05 Első futam (12 kör)
május 19., vasárnap
- 08.00-08.55 Második időmérő
- 13.15-13.45 Második, fordított rajtrácsos futam (12 kör)
- 16.35-17.15 Harmadik futam (15 kör)