Elektromos szörnyet leplezett le a Hyundai versenyrészlege
A spanyol Cupra (a SEAT sportmárkája) után második gyártóként a dél-koreai Hyundai kötelezte el magát az elektromos túraautó-bajnokság, az ETCR mellett. A Hyundai kedden reggel sajtóközleményben mutatta be a régóta belengetett Hyundai Veloster N ETCR-t, amit még a nap folyamán élőben is lelepleznek a Frankfurti Autószalonon.
A kocsit a Hyundai többi versenygépéhez hasonlóan a cég németországi, alzenaui központjában fejlesztették. A folyamat 2018-ban indult, az autó idén augusztusban már át is esett egy kisebb átmozgatáson, a tesztidőszak pedig még szeptemberben beindul majd vele, hogy 2020-ban ott lehessen az ETCR első négy bemutatófutamán.
A Hyundai egyelőre nem közölte, hogy saját kapacitásban végzi-e a tesztprogramot, illetve a jövő évi bemutatást, vagy találnak partnercsapatot a versenyeztetésre, az viszont biztos, hogy a középmotoros versenyautó kifejezetten az ETCR szabályai szerint, arra a sorozatra készült.
Az elektromos túraautó-bajnokság promóteri jogait a túraautó-világkupa (WTCR) promótere, a Eurosport Events szerezte meg, így jó eséllyel a két bajnokság közösen is szerepelhet majd a jövőbeli szezonokban.
Az elektromos versenysorozatokra specializált e-racing365 úgy tudja, hogy 2020-ban egy európai bemutatófutamot terveznek június-július táján, amit majd három "tengerentúli" verseny követ majd október és december között. A sorozatról további részleteket szeptemberre ígértek.
A Hyundai mellett egyelőre csak a Cupra mutatott be az ETCR-ben versenyzésre alkalmas autót, ráadásul a spanyolok már több lépéssel a Hyundai előtt járnak, ugyanis a jelek szerint ők már nyakik a tesztelés közepén járnak. Ehhez egyébként komoly pilótát is igazoltak a 41 éves, korábbi kétszeres DTM-bajnok és egyszeres ralikrossz-világbajnok Mattias Ekström személyében.