Hervasztó változtatás Michelisz sorozatában
Lehangoló módosítást közölt több mint egy hónappal a következő, szuzukai WTCR-versenyhétvége előtt a túraautó-világkupát szervező Eurosport Events:
több mint 3 kilométerrel megrövidítették a szuzukai pályaívet, és a mezőny csak a pálya keleti körét teljesíti majd, vagyis jó eséllyel búcsút inthetünk mindenféle versenyzésnek.
A döntést persze nem ez vezényelte, biztonsági okból kellett változtatni az eredeti terveken: Szuzukában a Nemzetközi Motor Szövetség (FIM) előírásai szerint poliuretánra cserélték a szalagkorlátokat, ez viszont nem felel meg a WTCR-versenyekre vonatkozó szabályokat megalkotó Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), arra viszont a szuzukai versenynaptár terheltsége miatt nincs lehetőség, hogy a teljes pályán le-, majd visszacseréljék a szalagkorlátot, így ezt csak a rövidebb pályaszakaszon teszik meg.
A módosítás azt jelenti, hogy pont a pálya legizgalmasabb részei maradnak ki a versenyből, a padlógázas 130R kanyar, a Spoon, vagy épp a célegyenes előtti sikán, és így nagyjából előzési pont sem marad a 2243 méteres körön, ami lényegében csak a célegyenesből, illetve a mellette ellenkező irányba haladó, hullámzó kanyarokból áll majd.
Aki nagyjából egy évtizede követi a WTCC-t/WCTR-t, az emlékezhet, hogy 2011-13 között ezen a pályarészen rendezték a túraautó-vb futamait, Michelisz Norbert 2013-ban nyerni is tudott az akkor még gurulórajtos fordított rajtrácsos futamon, amin négy Chevrolet-t tartott a háta mögött egy jó rajt után a Zengő Motorsport Honda Civicjével.
Így még a szokottnál is jobban felértékelődik az időmérő szerepe a japán versenyhétvégén, ahol a rövidebb pálya miatt elég sok körön mehet majd a vonatozás: a hétvége első két futama 24, a harmadik futam pedig 28 körből áll majd október 26-27-én.