WTCR: kiszáll egy gyártó, átalakulás jöhet
Pénteken, némileg váratlanul közölte a Volkswagen, hogy felszámolja a TCR-versenyautós programját, és a jövőben semmilyen belső égésű motorral hajtott versenyautót nem gyárt, csak az elektromos sorozatokra fókuszál. A már legyártott TCR-kategóriás Golf GTI-khez biztosítja az alkatrészellátást, új fejlesztéssel viszont már nem jelentkeznek, ami egyben azt is jelenti, hogy a WTCR, vagyis a túraautó-világkupa szinte biztosan elveszít egy gyártót jövőre a VW kiszállásával.
A német autógyártó bejelentése azért meglepő, mert kevesebb mint egy héttel korábban erősítették meg a TouringCarTimes szaklapnak, hogy már javában folyik a Golf GTI TCR következő generációs autójának tesztje.
A gyári kiszállással ugyan lesz, lenne lehetőség arra, hogy egy privát csapat Volkswagennel folytassa a WTCR-ben 2020-ban, ám új fejlesztések nélkül nem lenne értelme egy nem versenyképes autóval indulni.
Ez felveti az a kérdést is, hogy mi lesz a márka négy WTCR-pilótájának, Rob Huffnak, Mehdi Bennaninak, Johan Kristofferssonnak és Benjamin Leuchternek a sorsa. Amikor legutóbb felmerült a VW esetleges kiszállása, félhivatalos álláspont szerint úgy tekintettek a négyesre, mint akinek az év végén lejár a szerződése, vagyis szabadon igazolhatnak, ahova szeretnének.
Már pedig a négyesből legalább a korábbi világbajnok Rob Huff, és amennyiben maradna a WTCR-ben, a kétszeres ralikrossz-világbajnok Kristoffersson iránt nagy lesz a kereslet a gyári támogatással versenyző csapatoknál.