Ha Alonso elindul az Indy 500-on, csak Szato nyerhet
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Második győzelmét aratta a legendás Indianapolis 500 versenyen a korábbi F1-pilóta Szato Takuma (Takuma Sato), aki a végig remekül vezető Scott Dixont hajrázta le. Szato egy hatalmas baleset miatt lengetett sárga zászló alatt nyert, vagyis az utolsó körökön már nem kellett amiatt aggódnia, hogy hogyan verje vissza Dixon és a többiek támadásait. A második Indy 500-án induló Fernando Alonso egy kör hátránnyal, a 21. helyen fejezte be a versenyt, amin a Forma–1-es kötöttségei miatt a következő két évben biztosan nem indulhat majd. A spanyol pilóta a futam után elmondta, hogy kuplungproblémával küzdött végig, ezért nem tudta kihozni a maximumot az autójából.
Az ötszörös IndyCar-bajnok, egyszeres Indy 500-győztes új-zélandi Dixon a második helyről rajtolva szinte egyből az élre állt a vasárnapi versenyen, és helyenként töb mint 10 másodperccel is vezetett a mezőny előtt. Csak az eltérő boxkiállási stratégiák miatt, vagy szándékosan vesztette el vezető pozícióját – utóbbi akkor történt meg, amikor átadta az első helyét Szatónak vagy Alexander Rossinak, hogy mögöttük, szélárnyékban haladva spórolhasson az üzemanyaggal.
Az utolsó boxkiállás után úgy tűnt, hogy Dixon és Szato mellett Rahal Letterman és Graham Rahal szólhat csak bele a győzelemért zajló küzdelembe. Szato 27 körrel a vége előtt vette át a vezetést Dixontól, majd 13 körrel a vége előtt sikerrel visszaverte Dixon legjobb támadását, és ezután némi megnyugtató különbséget is ki tudott autózni magának.
Dixon minden bizonnyal nagy hajrára készült az utolsó körökben, ám végül nem tudta megmutatni, hogy mennyi tartalék maradt benne – Spencer Pigot szenvedett viszonylag nagy balesetet, a külső falról a boxutca bejáratát védő gumibálának csapódva.
Elsőre úgy tűnt, hogy piros zászlóval megszakítják a versenyt a mentési munkálatok idejére, hogy aztán valódi versennyel zárhassák az utolsó köröket, ám Szato és a többiek végül sárga zászló alatt fejezték be a versenyt.
A Rahal Letterman Lanigan Racing Honda-motoros kocsiját vezető Szato 2017 után második Indy 500-győzelmét aratta – érdekesség, hogy csak azokban az években tudott nyerni, amikor Fernando Alonso is ott volt a mezőnyben –, ezzel elit klub tagja lett, hiszen Szato előtt csak 19 pilóta tudott legalább kétszer nyerni a legendás futamon.
A hagyományok szerint tejjel ünneplő Szato mögött Scott Dixon lett a második, Graham Rahal a harmadik.
Borítókép: Szato Takuma a 2020-as Indy 500-on aratott győzelme után. Fotó: Andy Lyons / Getty Images Hungary