Michelisz Norbert nagy kihívás előtt: párhuzamosan két bajnokságban is elindul
További Autó-motor cikkek
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
Az autóversenyző, a WTCR 2019-es világkupa győztese a keddi sajtótájékoztatón elmondta: az ETCR-sorozat történetében komoly előrelépés, hogy 2022-től a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) égisze alatt írják ki, és a szervezet rögtön világkuparangra emelte a bajnokságot.
Ez egy igazán izgalmas évnek ígérkezik, hiszen ilyenben még soha nem volt részem. Két hivatalos FIA-sorozatban rajthoz állni a világ bármely autóversenyzője számára különleges dolgot jelentene. Mindig is szerettem, ha magasan van a léc, a megkettőzött kihívás sokszorosára emeli a motivációmat. Úgy érzem magam, mint a pályafutásom legelején
– fogalmazott Michelisz Norbert, aki hozzátette: mindig is szerette feszegetni a határait, és igyekszik kihozni magából a legtöbbet. Elárulta: mindkét bajnokságnak úgy vág neki, hogy szeretné megnyerni, de legalább futamgyőzelmeket aratni, s úgy érzi, nagyobb tapasztalata alapján az elején a WTCR-ben lesz több esélye. Az elektromos szériában a versenytársai erős szériákból érkeznek, a legtöbbjüknek már van tapasztalata az elektromos túraautó-bajnokságban.
Arra a kérdésre, hogy mi lesz, ha az egyik versenysorozatban sokkal jobban szerepel, mint a másikban, konkrét választ még nem tudott adni, viszont ígéretet tett arra, hogy mindkét bajnokság összes futamán rajthoz áll.
Mint elhangzott, három olyan hétvége is lesz, amikor egyszerre kell a két sorozatban versenyeznie, az első ilyenre három hét múlva, május elején Franciaországban kerül sor, ez a hétvége lesz mindkét széria nyitóversenye az évben.
Az elektromos autóról Michelisz elmondta, hogy 700 lóerős, tehát erősebb, mint a WTCR-es, viszont 500 kilóval nehezebb, és utcai gumikkal van felszerelve. A WTCR-autóval szemben hátsókerék-meghajtású, a magyar versenyző pedig pályafutásának nagy részét elsőkerék-meghajtású autóban töltötte, nagyjából tíz éve nem versenyzett hátsó kerekes autóval. Szerinte a két autó a képzeletbeli skála két végén helyezkedik el.
A Michelisz felkészülését segítő teljesítménytréner, Matics Zsolt, a Fit4race alapítója hozzátette: az ETCR-ben sokkal fontosabbak a gyors rajtok és az első körök, ott a reakcióképesség az elsődleges, míg a WTCR-ben a koncentráció, a figyelem folyamatos fenntartása a fontos. Szerinte hatalmas önfegyelmet igényel az is, hogy az egyik bajnokságban történteket nem szabad majd átvinni a másik futamra. Ez mindenképpen a siker egyik kulcsa lesz – jelentette ki a teljesítménytréner. Matics beszélt arról is, hogy a két széria teljesítése a felkészüléssel és utazással együttvéve megterhelésben a Formula–2-höz hasonlít.
Michelisz a WTCR-ben új csapattársat kapott a fiatal és rendkívül gyors Mikel Azcona személyében, aki korábban a Zengő Motorsportnál versenyzett. Az Index arra volt kíváncsi, hogy mennyire változott meg a balansz csapaton belül úgy, hogy a túraautózás egyik legrutinosabb versenyzője, Gabriele Tarquini távozott az istállótól, a helyére a fiatal spanyol érkezett.
Azcona az első pillanattól pozitív csalódás volt, emberileg is jól tudunk együtt dolgozni, sok új impulzust hoz a csapatba. Nagyon gyorsan alkalmazkodott az új közeghez, arra számítok, hogy ő lesz az egyik legnagyobb ellenfelem. Abban reménykedtem, hogy Tarquini követi majd a teszteket, és a tapasztalatával segít majd a csapatnak, de eddig ez nem történt meg. Az ő hiánya valamilyen hátrányt mindenképp jelent, mert az ő tudása és tapasztalata rengeteget számított eddig
– mesélt a csapatot érő változásokról Michelisz.
Az Index arra is rákérdezett, várható-e komoly rivalizálás Azconával, illetve lehet-e közös munka valamelyikük bajnoki címéért.
Az az alap, amit a tesztek alkalmával teremtettünk, jó ahhoz, hogy nyitottan és egymást segítve harcoljunk a jó eredményekért. De ahogy a bajnokság vége közeledik, adódhatnak olyan helyzetek, amiket máshogy látunk. Úgy gondolom, hogy az idény elején az a feladatunk, hogy a bajnoki címre esélyes közeget megteremtsük a csapaton belül, aztán az idény második felében meg kell próbálnunk ebből a helyzetből a saját előnyünket kialakítanunk.
Lapunk megérdeklődte azt is, születhet-e olyan eredmény az év végére, ami miatt abbahagyja a versenyzést.
Volt egy nehezebb időszakom 2017 végén, amikor nem voltam biztos abban, hogy akarom-e folytatni. De most minden évben azt érzem, hogy kicsit jobban szeretnék versenyezni, mint az azt megelőzőben. Egyelőre nem hiszem, hogy elő tud fordulni olyan forgatókönyv, ami miatt azt mondanám, hogy abbahagyom a versenyzést. Még ha nehezebb is lesz az év, mint amire számítottam, azt érzem, hogy pont jó korban vagyok ahhoz, hogy elég jól teljesítsek. Reálisan kell látni a helyzetet, változik az autó-motor sport, a gyártók és versenyzők jönnek-mennek, nem tudom, hogy a Hyundai milyen távlatban tervez melyik szériában. Ami biztos, hogy amíg ilyen szakmai szinten van lehetőségem versenyezni, addig nem hagyom abba.
A sajtótájékoztatón Kováts Botond, az OMV Hungária marketingmenedzsere bejelentette, hogy a cég egyéni szponzorként erre az évre is meghosszabbította az autóversenyző támogatását.
(Borítókép: Michelisz Norbert. Fotó: Bodnár Patrícia / Index)