Szövetkezett a Facebook és az Est Media
Az Est Media Group megállapodott a Facebook európai központjával arról, hogy a magyar piacon ők adják el a reklámfelületeket. Kádár Tamás, az Est Media ügyvezetője arra számít, hogy tovább nő a közösségi portál magyarországi felhasználói tábora, és szerinte a megállapodásnak köszönhetően olcsóbban lehet majd eljuttatni a reklámokat a magyar júzereknek. Az Est csoport ügyvezetője szerint a hazai közösségi portálok hirdetési árai most kifejezetten magasak.
Egyelőre nincs független mérés a Facebook magyarországi látogatottságáról, de Kádár Tamás az Indexnek elmondta, hogy a Facebook londoni termékfejlesztője már ismerkedik a Webaudit rendszerével, így hamarosan pontosabb adatot kaphatunk a közösségi portál hazai népszerűségéről. A belső mérés szerint körülbelül 200 ezer magyar felhasználó van, és a tagok átlagosan napi 10 percet töltenek el a portálon. A belső mérés szerint hazánkban másfélszer több nő használja a Facebookot, mint férfi, és a többségük a 18-34 éves korosztályba tartozik.
Bár a Facebookon alig több mint nyolcvanezer júzer van a Magyarország közösségben, ez alapján nehéz kitalálni a magyar felhasználók számát, mert nem kötelező belépni a közösségbe.
A Facebook növekedéséről Kádár Tamás elmondta, hogy most már több Facebook felhasználó van Európában, mint az Egyesült Államokban, és a portál ott is piacvezető. Az aktív magyar felhasználók száma december óta megduplázódott, és azokban az országokban, ahol lokalizálták a Facebook kezelőfelületét, egy idő után nagyságrenddel megugrott a felhasználók száma; így lett Olaszországban ötmillió, Finnországban egymillió júzer.
Kádár Tamás nem árulta el, hogy az Est mekkora forgalomra és bevételre számít a Facebook-reklámok eladásából.