Piackutatók szerint 2009 első három hónapjában 26 százalékkal összement a netbookok piaca, és az apró gépekbe szánt Intel Atom processzorból is kevesebbet adtak el. A DisplaySearch adataiból kiderül, hogy amíg 2008 végén 8 millió netbook talált vevőre, addig az első negyedévben már csak 5,9 millió - írta a Register brit informatikai újság. Ebben az időszakban összesen 30,3 millió hordozható számítógépet adtak el, tehát minden ötödik netbook volt.
Most az Acer áll az első helyen 1,8 millió eladott géppel, az Asus 900 ezer eladással a második helyet szerezte meg. A HP harmadik (700 ezer), a Dell negyedik (400 ezer), a Toshiba és a Lenovo 200-200 ezer eladással az ötödik helyen osztozkodik. A DisplaySearch kutatásának egyéb kategóriájába olyan ismert cégek is bekerültek, mint a Samsung, az MSI és a Fujitsu. Ezek a vállalatok összesen 900 ezer gépet adtak el.
Egyedül a Dell eladásai nem csökkentek, az óriáscég ugyanannyi netbookot adott el, mint tavaly év végén. A Lenovo és az Asus esett a legnagyobbat, az első három hónapban 50, illetve 47 százalékkal csökkentek az eladásaik.
Az eladásokat erősen befolyásolta, hogy sok kereskedő a laptopok utódjaként próbálta eladni a netbookokat, és az elhibázott kommunikáció miatt néhány boltba a vevők 30 százaléka visszavitte a gépeket - írja az amerikai Cnet. Az Intel szerint fontos tisztázni, hogy a netbook leginkább internetezésre és emailezésre alkalmas, míg a hétköznapi laptopok a nagy felbontású videókat is simán lejátsszák.
A jövőben még jobban kell figyelni a kommunikációra, figyelmeztet az Intel, mert júniusban várható egy új termékcsoport, a vékony és nagyon alacsony fogyasztású laptopok megjelenése. Ezek a gépek nem lesznek sokkal drágábbak a netbookoknál, tehát könnyű lesz összekeverni a két kategóriát.